Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog 91 volvo 240TIC "Prosjekt gRåtass"


kentsor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikke knust, på is :)

 

pengene kommer, må bare ta tiden til hjelp.

jeg hører G-lader'n rope på meg. den roper høyt :green:

5925652[/snapback]

 

ja, i ditt tilfelle er det kanskje bare på is ja. men mange prosjekter blir nok bare med tanken oxo.. er det en g6o lader du skal ha på? hørt at den er ett svakt punkt....

Lenke til kommentar

absolutt. er ikke alle som har interesse nok til å sette av resusjer og tid, ikke minst ork, til en projektbil.

 

g60 ja, den skal vist ikke være av de mest slitesterke, men det står mellom den og en lysholm lader, og de er rett og slett for dyre. så er det noe av sjarmen å ha noe originalt da. satser på original g60 look på sikt. men først skal den rusta som er få litt oppmerksomhet, og original gti 8v look gjennoprettes. alltid lurt å ta ting i steg. i allefall for meg.

Lenke til kommentar

legger ut ett bilde av den siste investeringa. en 88mod 240. med 240tkm på meteret, fullt servicehefte og tectylbehandlet hvert andre år i hele sin levetid. noen småskader her og der, men i veldig god stand. han som hadde den skulle på pleiehjem, så da måtte han selge.. lol

 

Hva er det egentlig med folk og svarte felger? det værste jeg ser ass....

post-91628-1145131294_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
Se der ja, aldri nok med bare en Volvo :D

Svarte felger blir for mørkt rett og slett på en svart bil.

På en lysere bil kan det passe, men ikke alltid det blir veldig pent da heller.

5926565[/snapback]

da må den ihvertfall ha noe streetracing i seg.. men standard 240 med standard 14tommere, huff.

 

ps! den er koksgrå...

Lenke til kommentar
absolutt. er ikke alle som har interesse nok til å sette av resusjer og tid, ikke minst ork, til en projektbil.

 

g60 ja, den skal vist ikke være av de mest slitesterke, men det står mellom den og en lysholm lader, og de er rett og slett for dyre. så er det noe av sjarmen å ha noe originalt da. satser på original g60 look på sikt. men først skal den rusta som er få litt oppmerksomhet, og original gti 8v look gjennoprettes. alltid lurt å ta ting i steg. i allefall for meg.

5925803[/snapback]

 

bedre å ha Lysholm-kompressor eller no lignende enn G-laderen da. Ryker så fort!

Rotrex-kompressor er jo også ett alternativ..

 

Men nok OT, fine volvoer du har, kentsor!

Lenke til kommentar

takker.

er selv ganske fornøyd med utseende på den syns ikke en 240 skal ha mer stæsj.

Er cleant å greit. Neste nå blir å få fullendt motoren. går ikke helt som den skal til tider. må få en proff til å justere den mf2 boksen trur jeg, men trur ikke jeg gidder få den justert før jeg har montert den nye coolern. få opp trykket max ved justering. 1.3 høres bra ut syns jeg. Det var jo det motorn gikk med når jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

takker og bukker :w00t:

 

jo har litt lyst til å sote rutene. ikke mye men tone dem ned bittelitte grann, men på grunn av den jævla iskrapa i stål som den forrige eiern hadde tilsier dette at jeg må bytte alle rutene. så det er ikke umulig at det skjer, men det blir på sikt. hørt nyss om at det går ann å slipe rutene, el behandle dem på ett eller annet hvis. noen som vet no om det?

 

begynnt å bytte foringene til polyrethan i bakstillinga idag. ble bare foringene i momentstagga foreløpig, men resten kommer. fått en liten klunkelyd baki der. så lurer på om jeg har tatt ett kryss. se litt nærmere på det senere.

post-91628-1145304320_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...