Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog 91 volvo 240TIC "Prosjekt gRåtass"


kentsor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pene R-felger, lurer litt på om jeg skal kjøpe slike til 940'n min.

Hvor kjøpte du de / pris? Går ut fra at du har ovegangsspacere? Isåfall hvilken type bruker du? (jeg må ha samme :p)

5893081[/snapback]

 

kjøpte spacera på pedersen racing 25mm foran, 30mm bak. kosta ca 2000kr.

Felga har jeg ordna litt med gjennom diverse kjente for å få dem billigst mulig. så kan ikke si hvor mye dem kommer til å koste. trur det er "dekkmestern" kjeden som fører de.. sikkert fler.

Lenke til kommentar

leker man med trykket er det en stor sjanse for at man kan drite seg ut på ett eller annet. det klarte jeg å gjøre idag. blåste hele intercoolern skikkelig. sprakk hele siden på den. visste jo at dette var ett svakt punkt, så kan jo ikke annet enn å skylde på meg selv.. nå regner jeg med at jeg handler alu-cooler imorgen, så da blir det mere trykk... begynner å skyve skikkelig unna nå =))))))

post-91628-1144608334_thumb.jpg

Lenke til kommentar
leker man med trykket er det en stor sjanse for at man kan drite seg ut på ett eller annet. det klarte jeg å gjøre idag. blåste hele intercoolern skikkelig. sprakk hele siden på den. visste jo at dette var ett svakt punkt, så kan jo ikke annet enn å skylde på meg selv.. nå regner jeg med at jeg handler alu-cooler imorgen, så da blir det mere trykk... begynner å skyve skikkelig unna nå =))))))

5894743[/snapback]

 

Surt :( Hva slags turbo har du?

 

Skal sjekke ang. felgene :) 8x18 ville vært greit på 940'n tror jeg...

Så på spacerne på Pedersen, regner med jeg bestiller noe derfra snart ja =) (spesielt _hvite_ blinkers, oransje er fæææle!)

Lenke til kommentar
leker man med trykket er det en stor sjanse for at man kan drite seg ut på ett eller annet. det klarte jeg å gjøre idag. blåste hele intercoolern skikkelig. sprakk hele siden på den. visste jo at dette var ett svakt punkt, så kan jo ikke annet enn å skylde på meg selv.. nå regner jeg med at jeg handler alu-cooler imorgen, så da blir det mere trykk... begynner å skyve skikkelig unna nå =))))))

5894743[/snapback]

 

Surt :( Hva slags turbo har du?

 

Skal sjekke ang. felgene :) 8x18 ville vært greit på 940'n tror jeg...

Så på spacerne på Pedersen, regner med jeg bestiller noe derfra snart ja =) (spesielt _hvite_ blinkers, oransje er fæææle!)

5895179[/snapback]

 

pedersen er værste godtebutikken for oss volvofolk. er 8x18 jeg har nå.

Har en garrett t3

Lenke til kommentar

oysfaerg:

får ikke sendt deg pm pga av at forumet ikke finner navnet ditt. rart.

men er ikke så pirkete på om noe er off topic eller topic, så kan ta det her. hehe

 

er usikker anngående s60 felger. men har en kompis som kjører med v70 felger på sin s60, så det kan ikke være store forskjellen. får bare sammenligne innpresset på s60 med v70. felga jeg kjøpte er til v70

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
oysfaerg:

får ikke sendt deg pm pga av at forumet ikke finner navnet ditt. rart.

men er ikke så pirkete på om noe er off topic eller topic, så kan ta det her. hehe

 

er usikker anngående s60 felger. men har en kompis som kjører med v70 felger på sin s60, så det kan ikke være store forskjellen. får bare sammenligne innpresset på s60 med v70. felga jeg kjøpte er til v70

5895618[/snapback]

 

Hehe OK:) Da skal jeg sjekke det opp med høvdingene på forumet.

Felgene du kjøpte er til V70 ja ok... Men det må være av nyere modell, da de felgene ikke kom før i 2001?

Lenke til kommentar
oysfaerg:

får ikke sendt deg pm pga av at forumet ikke finner navnet ditt. rart.

men er ikke så pirkete på om noe er off topic eller topic, så kan ta det her. hehe

 

er usikker anngående s60 felger. men har en kompis som kjører med v70 felger på sin s60, så det kan ikke være store forskjellen. får bare sammenligne innpresset på s60 med v70. felga jeg kjøpte er til v70

5895618[/snapback]

 

Hehe OK:) Da skal jeg sjekke det opp med høvdingene på forumet.

Felgene du kjøpte er til V70 ja ok... Men det må være av nyere modell, da de felgene ikke kom før i 2001?

5895638[/snapback]

 

er replica felger da. ikke orginale volvofelger. blir lagd til alle volvos forhjulsgnagere.

Lenke til kommentar
Trist med IC-en da, ble for hardt liv for den :no:

Var det ved kjøring med raskt gasspådrag det skjedde eller?

5899229[/snapback]

 

ja, gassa litt hardt ut fra ett kryss. men bremsa fort ned igjen. lol. ny stoooor intercooler hentes imorgen hos KRBtrading. så da kan trykket bli hvor det er en stund =)))

Lenke til kommentar
Ble pent, men akk så høy :tease:

5892806[/snapback]

 

Jeg syns den er akkurat passe høy, den skal ikke akkurat skarape veien heller...

 

Pen og cleen kentsor! Liker denne 240'en.. :thumbup:

5900345[/snapback]

 

er litt usikker. men vil ikke ha en harry veiskrape heller. men blir nok å få den ned litt i ræva. nå er den 2cm høyere bak enn foran, og det er absolutt ikke riktig..

Lenke til kommentar
fått fiksa sprekken i intercoolern ell?  skrudde litt for mye på trykke :whistle: ...

digga den lyden i volvoen  :thumbup: hørtes hissig ut...

sorry maset men fiksa bilder el :innocent:

5900604[/snapback]

 

mått jobbe overtid idag han fyren som har dem, så han skulle sende bilde imorgen sa han. lite å få gjort med det..

Lenke til kommentar

snakka med krb idag. sku ordne en greit stor (og holdbar) alu-cooler for 3500kr pluss moms, så da blei fattern sendt på handletur dit imorgen. også vært innom pedersen racing og handla stive motorfester og girkassefeste, motorn vrir seg jo no sinnsykt når den får litt mer moment, og polyrethan foringer til momentstag og panhardstag. det var alt lommeboka tillot denne gangen (faktisk litt over også), så får komplettere foringene nærmere sommern..

 

og idag var sjefen så snill at han lånte meg en av firmaets grombiler, siden volvoen hadde driftstans. ett lite plaster på såret. sinnsykt morsom bil å kjøre ass... ladies love it... hehe

post-91628-1144702526_thumb.jpg

Lenke til kommentar
og idag var sjefen så snill at han lånte meg en av firmaets grombiler, siden volvoen hadde driftstans. ett lite plaster på såret. sinnsykt morsom bil å kjøre ass... ladies love it... hehe

5900822[/snapback]

Ikke si at du var innom Ski igår :dribble:

Så nemlig den samme bilen her.

Lenke til kommentar
og idag var sjefen så snill at han lånte meg en av firmaets grombiler, siden volvoen hadde driftstans. ett lite plaster på såret. sinnsykt morsom bil å kjøre ass... ladies love it... hehe

5900822[/snapback]

Ikke si at du var innom Ski igår :dribble:

Så nemlig den samme bilen her.

5903709[/snapback]

 

var ett par turer i ski igår jo. bor jo i hobøl...

 

hvem tar da innlegg 200???

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...