kentsor Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) prosjekt volvo turbo påbegynt. Kjøpt en 91mod 240 som ska til og begynne med hjertetransplanteres til turbo. av utseende er det bare gruppe a vinge og 17" + litt småfiks i planene, men detta har utarta seg før, ska ikke se bort ifra at dette skjer igjen... Henta kjerra i trøgstad i september etter å ha solgt min gromme svarte 142. liten skade på høyre bakdør/hjulbue, defekt eksos, slitte bremser, og noen gående foringer. men bilen var rimelig, og det var ett greit karosseri. det var jo det galva karosseriet jeg var ute etter.l. utgangspunktet: Endret 5. april 2007 av kentsor Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) heva bilen, lakkert turbofelga grå. kobbla opp tre park og lakkert helrøde glass.. Endret 5. april 2007 av kentsor Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 kjøpt fjærbeinstag fra omp. Har det høye påfyllingslokket, så det må sveises om, men sånn er det bare. Gruppe-a vingen står bak. Sleit fælt med å få tak i den vingen. så viste det seg at dalhems produserte replicaer. så.. detta er en replica.. men classic anyway. oxo kjøpt en 2.3liters turbomotor som ligger i garasjen. så nå kommer ting på løpende bånd. Fått nyss om 4 orginale polaris felger oxo, så driver å varmer opp eieren litt. han vil jo ikke selge.. hehe Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) min volvo historie siste året: 69- volvo 142 (min FH16 i bakgrunnen, ikke så stolt av den) 82- volvo 245 v8 94- volvo 850 r-look-a-like og detta er bare det siste året. noen som vet hvordan det går med 142'n el 245'n GI LYD Endret 5. april 2007 av kentsor Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Se her ja... Burde samle alle go'-førtiene i en showcase som sticky og closed.. Ta en vask nå ihvertfdall, og få på hvite blink bak.. eller no. Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 ånei du... er ikke en stor fan av hvite blink bak.. ska være helrødt. basta, hehe. derfor jeg er så kean på den refleksplate. se vedlegg. den ræva synes jeg er kul... 240n var på vei inn i vaskehallen der ja. ikke mye morro å holde en bil ren om dagen.. showcase ja.. får prøve å finne ut hva det er i første omgang, hehe Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Du hadde en ekstremt pen 142! Har du den enda, lag en showcase til den. Lykke til med 240! Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) nei den 142 solgte jeg nå i høst. showcase, jaja, men hva er egentlig forskjellen på en showcase og en worklog? hehe. her er noen fler bilder av den. Endret 6. april 2006 av kentsor Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 En showcase er vel igrunn bare en skrytetråd der man legger ut bilder, mens en woklog er en tråd hvor man etter hvert som man gjør noe legger ut bilder og forklarer hva som blir gjort.. En slags byggedagbok for bilen.. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 OT: Den 142en var sinnsykt fin. Lykke til med 240en! Lenke til kommentar
St.Jan Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Helt rå 142! Håper min gule 142-73 blir like strøken en dag Edit: er det dobble Webwergassere du har der fremme? Endret 11. januar 2006 av St.Jan Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 var endel småplukk igjen med den når jeg solgte den, men var en sinnsyk bra bil. 4tr od, sperreaksel osv.. jo, det er go gamle dobble 45mm webere i den ja.. må jo ha gassere i enn sånn bil.. Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 En showcase er vel igrunn bare en skrytetråd der man legger ut bilder, mens en woklog er en tråd hvor man etter hvert som man gjør noe legger ut bilder og forklarer hva som blir gjort..En slags byggedagbok for bilen.. 5424282[/snapback] ok.. da skjønner jeg (litt mer ihvertfall) hehe. men legges ut på samme sidene, forsjellen ligger bare i innholdet? Lenke til kommentar
St.Jan Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Må nesten spørre om hvor du fikk tak i de fleste delene? Sverige, Volvo original? Nettet? Skroten? Har no rust som må fikses snart og annet småplukk Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Må nesten spørre om hvor du fikk tak i de fleste delene? Sverige, Volvo original? Nettet? Skroten? Har no rust som må fikses snart og annet småplukk 5428184[/snapback] mesteparten kommer fra garasjer rundt i østfold. var tjukkt med 142 her engang. men begynner å bli vanskelig å få tak i mye. noe spesiellt du var på utkikk etter? Lenke til kommentar
MeNth0s Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg har akkurat samme bil Lenke til kommentar
St.Jan Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Må nesten spørre om hvor du fikk tak i de fleste delene? Sverige, Volvo original? Nettet? Skroten? Har no rust som må fikses snart og annet småplukk 5428184[/snapback] mesteparten kommer fra garasjer rundt i østfold. var tjukkt med 142 her engang. men begynner å bli vanskelig å få tak i mye. noe spesiellt du var på utkikk etter? 5428809[/snapback] Vell leter faktisk etter en forskjerm, venstre side (-73). og Det hadde vært artig med dobble webere.(B20) Uten att jeg vet prisen på disse, og hvor mye de bruker på mila Bruker nå "kun" en liter+ ved langkjøring Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg har akkurat samme bil 5428814[/snapback] som 240 el 142? Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Må nesten spørre om hvor du fikk tak i de fleste delene? Sverige, Volvo original? Nettet? Skroten? Har no rust som må fikses snart og annet småplukk 5428184[/snapback] mesteparten kommer fra garasjer rundt i østfold. var tjukkt med 142 her engang. men begynner å bli vanskelig å få tak i mye. noe spesiellt du var på utkikk etter? 5428809[/snapback] Vell leter faktisk etter en forskjerm, venstre side (-73). og Det hadde vært artig med dobble webere.(B20) Uten att jeg vet prisen på disse, og hvor mye de bruker på mila Bruker nå "kun" en liter+ ved langkjøring 5428974[/snapback] ska du kjøre med webere, så bør du ikke være en person som bryr seg om bensinforbruket. men avhengig av kam, rektig justerte gassere og pen kjøring, kan du nok holde nært en liter på mila. men snittet går fort opp ved litt gassing. den svarte min gikk på rundt 2liter på mila. ett oppsett nye webere med innsug vil jeg tru kommer på rundt8-9000kr (trur jeg). men brukte ligger vel på rundt 4 ihvertfall for noen som er bra. har en forskjerm til 67-72. 73mod er ingen populær front, så ligger nok og slenger rundt omkring. se på websidene til norsk volvo klubb, kanskje du finner noen der som har. Lenke til kommentar
St.Jan Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Takk for tipsett! Lykke til med "Ny" Volvo'n da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå