Gå til innhold

Noen med ebay erfaring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja... for ville ikke betale med kort ennå... så vi be enige m at eg sende de få penga i posten så kal jeg få beskjed år han mottar så sender han!

Hvor lang tid tar det når man betaler med kort??

5417591[/snapback]

Sjansen for å bli svindlet når du sender penger med post er mye større enn å betale med kort! Håper i alle fall du sendte pengene rekommandert? Hvor lang tid det tar når du betaler med kort vil vel variere, men stort sett vil det være en mye raskere løsning enn noe annet...

Lenke til kommentar
ja... for ville ikke betale med kort ennå... så vi be enige m at eg sende de få penga i posten så kal jeg få beskjed år han mottar så sender han!

5417591[/snapback]

Det eneste som er vanlig å betale med (stort sett) er Paypal. Da får han pengene med en gang og det er umulig å svindle deg, eneste infoen han får er mailen din + pengene.

Da vet du det til nestegang ;)

5417591[/snapback]

Sjansen for å bli svindlet når du sender penger med post er mye større enn å betale med kort! Håper i alle fall du sendte pengene rekommandert? Hvor lang tid det tar når du betaler med kort vil vel variere, men stort sett vil det være en mye raskere løsning enn noe annet...

5417611[/snapback]

Paypal (som over) er mest vanlig, da får han pengene med en gang.

Lenke til kommentar

5417591[/snapback]

Det eneste som er vanlig å betale med (stort sett) er Paypal. Da får han pengene med en gang og det er umulig å svindle deg, eneste infoen han får er mailen din + pengene.

Da vet du det til nestegang ;)

5417591[/snapback]

5417611[/snapback]

Paypal (som over) er mest vanlig, da får han pengene med en gang.

5417675[/snapback]

Selvsagt! Paypal glemte jeg. Raskt og trygt. Dersom selgeren ikke vil godta Paypal ville jeg vært litt skeptisk i grunn...

Lenke til kommentar
sendte pengene i posten som avtalt med selgeren/butikken...

5417461[/snapback]

Det hørtes ikke spesielt fornuftig ut, det er jo mye farligere å sende pengene i posten enn å betale med pay-pal. Når du sender pengene i posten kan jo selger bare å droppe å sende deg varen, og du kan ikke få gjort noe siden det vil være umulig å gå prosessen for å få igjen pengene siden det dreier som en relativ liten sum langt borte. Desuten er det vel ikke lov å sende penger i posten, det er i hvertfall ikke spesielt lurt.

Lenke til kommentar

Jeg handler mye på ebay og har skrevet om mine erfaringer tidligere. Istedenfor at jeg skal gjenta meg selv, så kan du lese om dem her!

Mitt siste ebay-kjøp kom i posten idag, en Nikon MC-DC1 fjernutløser. Den ga jeg 226 kroner inkludert frakt (sendt rekommandert) fra Hong Kong. Denne fjernutløseren (til Nikon D70S) koster 624 kr + frakt hos mpx.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...