cmi Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hallo.... Noen som har dårlig erfaring med Ebay?? eller er det ikke svindel der?? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jo, mange svindlere der, men de blir fort luket ut. Les ebays sine forsiktighetsregler, så går det bra. Jeg har handlet fra tid til annen, og har gjort noen kupp! Lenke til kommentar
cmi Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Tenkte mest på de butikkene der MYE BILLIG DER!! Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 hvis det er eBay shops du tenker å bestille fra, så er de vel gjerne powerUsers, eller hva det heter... og de er nok rimelige trygge å handle fra... se også på karakterene andre brukere har lagt fra seg... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Egentlig lite svindel, om du bare er litt obs! Har handlet masse der, bare se på karakterene og karakterprosent. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 ja... tenkte på det... ville bare rådføre meg .. bestilte et filter fra usa igjennom der på tisdagen... sendte pengene i posten som avtalt med selgeren/butikken... hvor lang tid tar dette ca?? uke- 2 uker? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 ja... tenkte på det... ville bare rådføre meg .. bestilte et filter fra usa igjennom der på tisdagen... sendte pengene i posten som avtalt med selgeren/butikken... hvor lang tid tar dette ca?? uke- 2 uker? 5417461[/snapback] I posten? Lenke til kommentar
cmi Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 ja... for ville ikke betale med kort ennå... så vi be enige m at eg sende de få penga i posten så kal jeg få beskjed år han mottar så sender han! Hvor lang tid tar det når man betaler med kort?? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 ja... for ville ikke betale med kort ennå... så vi be enige m at eg sende de få penga i posten så kal jeg få beskjed år han mottar så sender han! Hvor lang tid tar det når man betaler med kort?? 5417591[/snapback] Sjansen for å bli svindlet når du sender penger med post er mye større enn å betale med kort! Håper i alle fall du sendte pengene rekommandert? Hvor lang tid det tar når du betaler med kort vil vel variere, men stort sett vil det være en mye raskere løsning enn noe annet... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 ja... for ville ikke betale med kort ennå... så vi be enige m at eg sende de få penga i posten så kal jeg få beskjed år han mottar så sender han! Hvor lang tid tar det når man betaler med kort?? 5417591[/snapback] Det eneste som er vanlig å betale med (stort sett) er Paypal. Da får han pengene med en gang og det er umulig å svindle deg, eneste infoen han får er mailen din + pengene. Da vet du det til nestegang ja... for ville ikke betale med kort ennå... så vi be enige m at eg sende de få penga i posten så kal jeg få beskjed år han mottar så sender han! Hvor lang tid tar det når man betaler med kort?? 5417591[/snapback] Sjansen for å bli svindlet når du sender penger med post er mye større enn å betale med kort! Håper i alle fall du sendte pengene rekommandert? Hvor lang tid det tar når du betaler med kort vil vel variere, men stort sett vil det være en mye raskere løsning enn noe annet... 5417611[/snapback] Paypal (som over) er mest vanlig, da får han pengene med en gang. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 ja... for ville ikke betale med kort ennå... så vi be enige m at eg sende de få penga i posten så kal jeg få beskjed år han mottar så sender han! Hvor lang tid tar det når man betaler med kort?? 5417591[/snapback] Det eneste som er vanlig å betale med (stort sett) er Paypal. Da får han pengene med en gang og det er umulig å svindle deg, eneste infoen han får er mailen din + pengene. Da vet du det til nestegang ja... for ville ikke betale med kort ennå... så vi be enige m at eg sende de få penga i posten så kal jeg få beskjed år han mottar så sender han! Hvor lang tid tar det når man betaler med kort?? 5417591[/snapback] Sjansen for å bli svindlet når du sender penger med post er mye større enn å betale med kort! Håper i alle fall du sendte pengene rekommandert? Hvor lang tid det tar når du betaler med kort vil vel variere, men stort sett vil det være en mye raskere løsning enn noe annet... 5417611[/snapback] Paypal (som over) er mest vanlig, da får han pengene med en gang. 5417675[/snapback] Selvsagt! Paypal glemte jeg. Raskt og trygt. Dersom selgeren ikke vil godta Paypal ville jeg vært litt skeptisk i grunn... Lenke til kommentar
modin Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 sendte pengene i posten som avtalt med selgeren/butikken... 5417461[/snapback] Det hørtes ikke spesielt fornuftig ut, det er jo mye farligere å sende pengene i posten enn å betale med pay-pal. Når du sender pengene i posten kan jo selger bare å droppe å sende deg varen, og du kan ikke få gjort noe siden det vil være umulig å gå prosessen for å få igjen pengene siden det dreier som en relativ liten sum langt borte. Desuten er det vel ikke lov å sende penger i posten, det er i hvertfall ikke spesielt lurt. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 nei får registrere paypal Lenke til kommentar
kak Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg handler mye på ebay og har skrevet om mine erfaringer tidligere. Istedenfor at jeg skal gjenta meg selv, så kan du lese om dem her! Mitt siste ebay-kjøp kom i posten idag, en Nikon MC-DC1 fjernutløser. Den ga jeg 226 kroner inkludert frakt (sendt rekommandert) fra Hong Kong. Denne fjernutløseren (til Nikon D70S) koster 624 kr + frakt hos mpx.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå