omr Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg har deler av et gammelt TT Big Watersett i pc'en for tiden. Det er bare radiator og pumpe/vanntank igjen av TT settet, resten er byttet ut med kjølere fra Zalman. Det er på tide å skifte ut pumpa, delvis fordi koblingene mellom en 10 mm ID-slage og en 8(?) mm OD-slange er langt fra standard Tanken er å kjøle ett x800xl-kort, en Athlon 3200+ CPU og muligens et North Bridge-chipsett etter hvert. Jeg har sett litt på forskjellige løsninger på nett og vurderer å gå for et Cooltek-sett hvor pumpe og tank er integrert. Men jeg lurer på om det holder for litt klokking og om det er stille? Om det er andre forslag i samme sjanger tas de imot med takk. Jeg er i ugangspunktet interessert i løsninger hvor pumpe og tank er satt sammen for å spare litt plass og slangestrekk. PS: Kjøper gjerne noe som er litt å "bygge på" og som holder noen år til. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Som vanlig, er Microplex veldig flinke til å gi god info om sine produkter. 400 ltr/t og 0,18 bar (~1,8m) som maks mottrykk, er helt greie verdier. Av den grunn kan jeg ikke se de helt store problemene ved å kjøpe den kombinasjonen, spesielt om du også har litt fokus på støy. Det finnes jo kraftigere varianter på markedet, men de bråker gjerne litt mer også. BW-radiatoren er slett ikke så ille, men husk samtidig på at det er nettopp den komponenten som bestemmer resultatet! Det hjelper fint lite med en pumpe som orker 1000ltr/t, om radiatoren er (for) liten. Lenke til kommentar
omr Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Takker Skrue. Som alltid gode råd å få av deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå