uranus Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Hei! Jeg sitter og jobber med en personlig hjemmeside, og lurer på hvordan jeg får en frame/div til å alltid være nederst på siden som en slags toolbar i browseren. Eneste jeg får til, er at den er nederst, men så beveger den seg når jeg scroller nedover, og det vil jeg ikke. Jeg vil at den skal være nederst hele tiden. Noen som vet hvordan? Her har dere framen min nå: <IFRAME src="bunn.php" align="bottom" height="30px" hspace="0" vspace="0" marginwidth="0" marginheight="0 title="Bunn" scrolling="no" width="100%" style="clear: both;position: absolute bottom: 0; " frameborder="0"></IFRAME> Og jeg har prøvd med css: <div style="background-color:#00FF66; width: 100%; height: 30px; clear: both; bottom: 0px; position:absolute;">Blaa</div> Vil helst ikke bruke frames. Endret 10. januar 2006 av uranus Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 position: fixed; http://tagsoup.com/-dev/null-/css/fixed/ Lenke til kommentar
uranus Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Prøvde dette: div#footeren { overflow: auto; width: 100%; height: 6em; position: absolute; bottom: 0; left: 0; color: #000; background: #ddd; } @media screen { body>div#footeren { position: fixed; } } Men det funker ikke i IE da :/ Men funker i Opera. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) IE støtter ikke position: fixed; Endret 10. januar 2006 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
uranus Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 :/ Men den sida jeg kom på funka den jo i IE enda det er akkurat samme koden :/ Lenke til kommentar
robgar Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 nja Nesten helt samme, du har glemt : <!--[if IE]> <link href="./fixed4ie.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen"> <script type="text/javascript"> onload = function() { content.focus() } </script> <![endif]--> også fixed4ie.css : body { height: 100%; overflow: hidden; font-size: 100%; } div#content { width: 100%; height: 100%; overflow: auto; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå