Gå til innhold

2gb ram og 6600gt vs 1 gb minne og 6800gs?

Anbefalte innlegg

Klarer du å kjøre bf2 med full grafikk? Definer hva du mener med full grafikk ScatexX.

Edit: Igår prøvde jeg å spille bf2 med 1024 mb ram og full grafikk. Trodde det skulle gå bra, men det lagget når jeg snudde på meg. Og skjermkortet mitt yter som et hvilken som helst gtx kort, selv overklokket gtx. Må nesten ha 2gb hvis man skal ha full nytelse av bf2, og i profilen din står det at du kun har 1gb. Påstanden din er litt tvilende i mine øyner.

5422226[/snapback]

1280x940

high

high

medium

medium

full distance

0x antialiasing (Vet ikke helt hvordan det skrives)

Lagger hvis jeg skrur opp den antialiasingen til mer enn 0x

Vet ikke hvor mye fps jeg har da, men.... Har bare prøvd demoen da, vet ikke om det har noen innvirkning? :hmm:

Endret av ScatexX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med de innstilligene kan du ikke kalle for full grafikk. I mine øyner er full grafikk alt på maks, dvs skjermoppløsning på 1600x1200, og aa og af på maks. Også skal alt settes som high i spillet. Det innlegget ditt kunne ha vært villedende for trådstarter.

Edit: Demoen krever mindre av gpu'en enn fullversjonen av spillet, hvis jeg ikke tar feil.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Med de innstilligene kan du ikke kalle for full grafikk. I mine øyner er full grafikk alt på maks, dvs skjermoppløsning på 1600x1200, og aa og af på maks. Også skal alt settes som high i spillet. Det innlegget ditt kunne ha vært villedende for trådstarter.

Edit: Demoen krever mindre av gpu'en enn fullversjonen av spillet, hvis jeg ikke tar feil.

5422768[/snapback]

Har ikke så større enn en 17" flat jeg, så kan ikke ha høyere enn 1280x940

Jeg fant ut at jeg har 40-50 fps med den oppløsningen: http://img178.imageshack.us/my.php?image=b...grafikk15pf.jpg det er den grafikken jeg beskrev

Endret av ScatexX
Lenke til kommentar
Husker ikke helt nøyaktig hva jeg fikk, men mener at jeg fikk rundt 4000 poeng. 3950 eller noe :hmm:Merk:har agp versjonen :D

5424088[/snapback]

Ok, jeg bør kunne klare veldig nært opp mot det der :) . Så får vi se hvordan det yter da. Jeg tror det var rundt 3800 jeg fikk som maks før pcen tok kvelden, men nå skal jeg sette inn bedre hw ;) (hk, cpu, ram)

Har agp jeg og btw.

Lenke til kommentar
Husker ikke helt nøyaktig hva jeg fikk, men mener at jeg fikk rundt 4000 poeng. 3950 eller noe :hmm:Merk:har agp versjonen :D

5424088[/snapback]

Ok, jeg bør kunne klare veldig nært opp mot det der :) . Så får vi se hvordan det yter da. Jeg tror det var rundt 3800 jeg fikk som maks før pcen tok kvelden, men nå skal jeg sette inn bedre hw ;) (hk, cpu, ram)

Har agp jeg og btw.

5424320[/snapback]

Ja, er ikke sikkert ram har noen spesiell innvirkning i 3dmark05 da :D

Lenke til kommentar
Ja, er ikke sikkert ram har noen spesiell innvirkning i 3dmark05 da :D

5424366[/snapback]

Nei, det vil nok ikke gjøre noen forskjell, men ny cpu og hovedkort bør gjøre litt forskjell(i hvert fall i spill da, men også litt i 3dmark 05). Dessuten har jeg tenkt til å voltmodde grafikkortet etter hvert.

Lenke til kommentar
Tror at voltmod skal hjelpe veldig på klokkinga iallfall. Men det kan fort bli veldig varmt. Bra kjøling er absolutt nødvendig, og helst vann.

5424428[/snapback]

Nei da, vann er ikke nødvendig. 6600gt tåler masse varme(klokker seg ikke ned før 147c!), også har jeg en zalman vf700-cu som gjør at kortet knapt går over 50c :)

Tror jeg skal prøve på den enkle blyantmodden først, og så kanskje lodde på en 10k ohm resistor.

Lenke til kommentar
litt off topic her nå, istedet for å lage ny tråd:

7800gtx, 2gb ram og pentium 640 3.2 ghz, vil cpu bli en flaskehals her da?

5424468[/snapback]

En flaskehals ja, men spiller du i litt høyere oppløsninger så merker du nok knappt forskjell på det oppsettet og ett tilsvarende med A64 3500+

Lenke til kommentar

1 GiB og 6800 GS er bedre i omtrent 98% av dagens spill. Framtidige spill vet vi ikke så mye om, men det er liten grunn til å tro at 2 GiB og 6600 GT vil være bedre, det er dessuten både lett og billig å legge til mer minne. Valget er enkelt.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
litt off topic her nå, istedet for å lage ny tråd:

7800gtx, 2gb ram og pentium 640 3.2 ghz, vil cpu bli en flaskehals her da?

5424468[/snapback]

En flaskehals ja, men spiller du i litt høyere oppløsninger så merker du nok knappt forskjell på det oppsettet og ett tilsvarende med A64 3500+

5425633[/snapback]

Kommer helt enn på spillet og oppløsningen. I 1024 er den nok en flaskehals, men med høyere så blir den ikke så tellende i spill som krever mye av skjermkort. F.eks Fear.

Har 2x6800Ultra (GT GS) i SLI og fortsatt er skjermkort en "flaskehals". Liker eye candy og oppløsninger i 1280.

Har 3500+ og det gir ikke mye forskjell i f.eks fear med full overklokk eller ei (4200+) :roll:

Du vil nok ikke merke den størrste forskjellen med en kraftigere cpu i de nyere spillene nei.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøp 6800GS fremfor 6600GT, 6600GT suger ikke, men det er ikke akkurat noe bra heller da ;)

Og noen ganger kan faktisk 4x512 være raskere en 2x1024.... :

Lag 4 like lange rør og hell 512liter med vann ned i hvert av rørene!

Lag 2 like lange rør og hell 1024liter med vann ned i hvert av rørene!

= 4x512 ville blitt raskere, og lages anntakeligvis av bedre komponenter enn

komplexe, dobbelt så store silisium-terninger, "nyutviklet" teknologi :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...