Gå til innhold

Power kabel/kontakt til XBox 360 DVD spiller

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gjøre en mod av min XBox 360. Planen er å flytte DVD spilleren ut av orginal kabinettet og plassere den i en kasse under Xbox'en.

Jeg trenger bare å borre noen hull og sette inn lengre kabler til DVD spilleren.

Og her kommer problemet, DVD spilleren er en SATA spiller så SATA kabelen er grei, den kan jeg kjøpe lengre. Men power kabelen kjenner jeg ikke og jeg har ikke lyst til å kutte orginal kabelen. Det er en hvit rektangulær kontakt med 12 pin'er.

Et bilde her: Anandtech

Det er den hvite kontakten jeg lurer på.

Noen som vet om hva en sånn kontakt heter?

Eller enda bedre hvor en får kjøpt en sånn kontakt? (har forsøkt å lete på elfa, uten hell)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tips fra en gamme ringrev....... klipp en, forleng den, klipp neste, forleng den... du tar hintet.... hehe. kan ikke gjør feil da  :woot:

5418316[/snapback]

:hmm: Jeg hadde jo håpet å slippe å kutte da, nettopp for å slippe å være usikker på om det var en dårlig kabel som var årsaken hvis det skulle dukke opp problemer. :ohmy:

Liker liksom ikke helt tanken på å ikke kunne gå tilbake til start om uforusette problemer skulle dukke opp.

Ja, ja, må man så må man kanskje da?

Lenke til kommentar
Et bilde her: Anandtech

Det er den hvite kontakten jeg lurer på.

Noen som vet om hva en sånn kontakt heter?

Eller enda bedre hvor en får kjøpt en sånn kontakt? (har forsøkt å lete på elfa, uten hell)

5416643[/snapback]

Er vel en IDC kontakt? Elfa's side på dette

Er vel de vanligste elektrokontaktene som finnes i elektronikk? :D

Edit: Mulig linken ikke er heeelt rette kontakten, men det er en IDC kontakt. Kan jo sjekke Farnell og RS.

Endret av rozon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...