avtrekkeren Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Fikk forrige ukes tilbud på komplett i dag, Zalman CNPS7700-Cu, installerte og greier og greier... Installasjonen gikk superenkelt, kjøpte sånt arctic cooling kit for å fjerne gammel pasta, brukte dette, smurte på et tynt lag med Arctic Silver 5 pasta, satte kjølern på... Så skulle jeg starte maskinen... Bipbipbipbip - cpu fan below threshold... tenkte "shit, jeg har gjort noe galt..." Åpnet sidedøren, der går vifta fan ikke rundt i det hele tatt... "OOOOPS!" tenkte jeg... Skrudde av maskina fort som faen... men startet opp igjen etter en liten tenkepause, gikk i bios og sjekket temp der... 25 grader... Greit, ikke mye load på cpuen nå da. Gikk gradvis oppover til 27 grader før den stabiliserte seg der... Vifta gikk fortsatt ikke rundt (!) Hadde Q-fan enabled, disablet dette, rebootet, da startet vifta og virket helt normalt med medfølgende viftestyring. Slo på Q-fan igjen, reboota, og vifta stoppa... startet windows, viften gikk fortsatt ikke... Startet så fire compression-tråder med winrar, da startet endelig viften, temp stabiliserte seg på 41 grader med full load på begge cores, viften lå på ca 900 RPM... Meget bra Og når cpu nå er idle igjen, faller temperaturen til 33 grader, og viften stopper... :S Kan vel ikke si annet en at jeg er strålende fornøyd med denne Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Oi, dette hørtes jo helt sinnsykt ut! good for you Vet ikke om det skal være sånn, men ettersom du har en overraskende god temperatur så ser det vel ut til å funke ^^ Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Ja de CPUene er kjølige, glemte en gang å slå på vannpumpa da jeg spilte HL2. Merket det først etter 35 min, så lå temp på 48*C Endret 10. januar 2006 av Pels Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Asus sin Q-fan er en elektronisk viftestyring, fjern derfor den medfølgende manuelle viftestyring når du bruker Q-fan fordi spenningen til vifta blir så lav at den ikke starter (antar 3-4 Volt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå