Gå til innhold

Zalman og X2 4400+ = passiv kjøling (?!)

avtrekkeren

Anbefalte innlegg

Fikk forrige ukes tilbud på komplett i dag, Zalman CNPS7700-Cu, installerte og greier og greier... Installasjonen gikk superenkelt, kjøpte sånt arctic cooling kit for å fjerne gammel pasta, brukte dette, smurte på et tynt lag med Arctic Silver 5 pasta, satte kjølern på...

Så skulle jeg starte maskinen...

Bipbipbipbip - cpu fan below threshold... tenkte "shit, jeg har gjort noe galt..."

Åpnet sidedøren, der går vifta fan ikke rundt i det hele tatt... "OOOOPS!" tenkte jeg... Skrudde av maskina fort som faen... men startet opp igjen etter en liten tenkepause, gikk i bios og sjekket temp der... 25 grader... Greit, ikke mye load på cpuen nå da. Gikk gradvis oppover til 27 grader før den stabiliserte seg der... Vifta gikk fortsatt ikke rundt (!)

Hadde Q-fan enabled, disablet dette, rebootet, da startet vifta og virket helt normalt med medfølgende viftestyring. Slo på Q-fan igjen, reboota, og vifta stoppa... startet windows, viften gikk fortsatt ikke... :p

Startet så fire compression-tråder med winrar, da startet endelig viften, temp stabiliserte seg på 41 grader med full load på begge cores, viften lå på ca 900 RPM... Meget bra :)

Og når cpu nå er idle igjen, faller temperaturen til 33 grader, og viften stopper... :S

Kan vel ikke si annet en at jeg er strålende fornøyd med denne :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...