dchwel Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Problemet er som følgende: Når jeg prøver å spille av en videofil, låser pcen seg og slår seg av. Har spilt videofilmer før med denne pcen men plutselig en dag var det slutt på denne morroen. Hvis ikke codecene er installert, starter filen, men da bare med lyd. Det samme skjer hvis jeg er en på en webside som starter en videofil, f.eks nettavisen. Pcen låser seg, og booter. Noen som vet hva dette kan komme av? Har Windows XP med ett Geforce 6600GT skjermkort i... Endret 10. januar 2006 av dchwel Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 avinstaller skjermkort drivere (viktig). funker ikke bare å oppdatere (ihvertfall gjorde d ikke d for meg da jeg hadde lignende problem) installer de nye, og oppdater dem. hvis det ikke funker da vet ikke jeg. Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Det gikk faktis det ja Har prøvd å installere driverene på nytt.. men ikke avinstallere de gamle.. Konge Takker for hjelp! Endret 10. januar 2006 av dchwel Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 avinstaller skjermkort drivere (viktig). funker ikke bare å oppdatere (ihvertfall gjorde d ikke d for meg da jeg hadde lignende problem)installer de nye, og oppdater dem. hvis det ikke funker da vet ikke jeg. 5416684[/snapback] Generellt sett er det ikke nødvendig å avinnstallére drivere om du skal legge inn en nyere versjon. Om du skal legge inn en eldre versjon derimot, bør du avinnstallére slik at du slipper kollisjoner mellom nye og gamle filer. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Det anbefales både av nVIDIA og ATI å avinstallere gamle drivere før oppgradering til nye. nVIDIA: http://www.nvidia.com/object/driver_installation_hints.html Before installing new drivers make sure you uninstall all NVIDIA display drivers from the Windows Control Panel. Browse to the Start Menu > Windows Control Panel > Add/Remove Programs and search for "NVIDIA Windows Display Drivers" or "NVIDIA Display Drivers" and select remove. ATI: https://support.ati.com/ics/support/default...&questionID=640 The Catalyst Uninstaller is an optional download. We recommend using this utility to uninstall any previously installed Catalyst drivers prior to installation. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå