Gå til innhold

skal lage side for registrering av stemmer.

Anbefalte innlegg

hei :)

jeg holder på med ett prosjekt i tilvalgsfagen og det er å lage en cross/trial bane her i sandnessjøen. det ble påbegynt ett prosjekt for 10-12år siden men det ble avsluttet.

området der banen isåfall skal bygges er ferdigregulert og nå er det og sjekke interessen for dette tiltaket her.

jeg har da tenkt og opprette en side der folk kan gå inn å legge igjenn sin "stemme"

budskapet med att folk skal gå inn på siden blir sendt via SMS og blir hengt opp på plakater rundt om i byen.

men på siden så trenger jeg da ett registreringsskjema der du skriver inn

*fornavn

*etternavn

*adresse

*epost

*om de vil kjøre cross eller trial eller begge deler

noen flere punkter kommer jeg ikke på i farta?

men hvordan skal disse "stemmene" sendes eller lagres? kan jo få de automatisk sendt til en e-postadr. eller kan de lagres på siden (serveren?) har tenkt til og bruke home.no som server og moo.no som redirecting for å få enklere adresse.

er _ikke_ erfaren i html eller noe sånt så her trenger jeg hjelp!

mvh storken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmene kan lagres på serveren - enten i en database eller flatfiler. Dette utelukker derimot home.no som ikke støtter noe serverside programmering. Derfor vil jeg anbefale at du spanderer på deg et skikkelig webhotell og domene, det øker seriøsiteten mange hakk. Gratishoster er rimelig ganske shabby når det kommer til nedetid og ikke minst backup (kjipt å plutselig miste 200 registrerte stemmer).

Når du har fått tak i en skikkelig host kan du ta en titt på http://hotscripts.com og prøve å finne et script med ønsket funksjonalitet. Poll/brukerundersøkelse-script finnes det massevis av.

Lenke til kommentar

lurer på om jeg kan få låne en liten serverplass hos hardware?

har liksom ikke tenkt å bruke noe på prosjektet før jeg vet att det er en realitet...

vet du om en god gratishost?

takker for seriøst svar! :thumbup:

EDIT: er serriøst noob på dette med script (erfaring med frontpage only) men hva skal jeg gå innpå hotscripts? (for å finne ønsket skript altså)

Endret av storken
Lenke til kommentar
lurer på om jeg kan få låne en liten serverplass hos hardware?

Jeg tviler på at HW vil gi deg noen gratisplass. De har sikkert båndbredden til det, men av sikkerhetsmessige hensyn tviler jeg på at de kan tillate seg det.

vet du om en god gratishost?

Njaa.. start.no brukte jeg i lang tid, og var forsåvidt fornøyd. Støtter PHP gjør de også (men ingen database). Kan ikke måle seg med betal-hoster når det gjelder nedetid tho.

EDIT: er serriøst noob på dette med script (erfaring med frontpage only) men hva skal jeg gå innpå hotscripts? (for å finne ønsket skript altså)

Det er avhengig av hvilken host du ender opp med og hvilke språk den støtter, sansynligvis blir det PHP -> Polls and Voting.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...