xstian Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 HVorfor i #¤#"!%& må den pc'en quitte når jeg trenger den som aller mest?!? I forgårs slo jeg den av som vanlig, i går når jeg skulle starte den... Ingen reaksjon whatsoever. Etter et par forsøk kom mitt msi kt7turbo til det 2. grønne lyset (som visstnok antyder at det er no galt med minnet) og slo av hele pc'en der. Kan det sånn uten videre bli feil må en minnebrikke? Jeg tok ut alle 3, satte de inn hver for seg i tur og orden, men fortsatt samme feilen. Litt detaljers (som jeg skal prøve å huske etter beste evne) MSI KT7 Turbo AMD XP1700+ 350W Power Minne - 1x128 PC133SDram 1x128 PC100SDram 1x64 PC100SDram kan ikke tenke meg noe annet som er relevant, men bare spør hvis du har noen ide... Haha, det er jo minnet til han tullingen, sier alle sammen. Nix. Det har funket dritlenge sånn som dette. (Nesten et års tid, tror jeg) Kjører riktignok XP1700+'en på en smule lavere, men det hadde jeg glemt, og det virket fornuftig der og da, i og med at jeg ikke hadde råd til noe annet minne... Vel... Forslag til hva som er feil og hva jeg skal gjøre med det mottas med takk. Nå er jeg så frustrert... :sad: Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Så uflaks du har da. Vel det minner meg om en gang da jeg ble så irritert på datamaskinen *LER*at jeg slo den av og på 10 gange ri løpet av 5sec eller mindre. Plutselig så ville den ikke slå seg på, jeg gjorde alt utvendig, ventet i 10min, dro ut strømkabelen, men fremdeles ikke noe maskin. Så jeg endte med at jeg måtte åpne opp kassa, og finne reset knappen/DIP`en, men selvfølgelig, det var ikke noe der, kun to små loddepunkter uten noen ting. så jeg la over en linjan som var laget av metal og kortslutet BIOS`en. Og etter noe fikling nedi boksen, så funket maskinen igjen. kan jo nevne at jeg har et ASUS A7V hovedkort. Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Den 2002-09-10 08:56, xstian skrev:I forgårs slo jeg den av som vanlig, i går når jeg skulle starte den... Ingen reaksjon whatsoever. Hvis ikke engang vifta i strømforsyningen og cpu vifta starter. Er det høyst sansynlig strømforsyningen som er gåen. Quote: Kan det sånn uten videre bli feil må en minnebrikke? Ja Quote: Jeg tok ut alle 3, satte de inn hver for seg i tur og orden, men fortsatt samme feilen. Ustabil spenning fra en strømforsyning som hodler på å ryke kan føre til alle mulige feilsymtom Mitt råd er test PCen med er annen strømforskyning. Lenke til kommentar
HAL2002 Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Tror nok du skal prøve å resette BIOS ja. Har hatt samme problemet selv. Det skal stå i Manualen til hovedkortet hvordan du gjør det. Lykke til. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Et eksempel fra hjemmefronten . MSI Kt7 Turbo 2 + 3 stk Apacer 256 mb brikker = no good . Kortet skal støtte inntil 1.5gb med ram så lenge den ene av de tre brikker er SINGLE sided . Og da konkluderte jeg med at 512mb ram fikk holde selv om det tok 100 mail før noen turte si meg hva som gjorde at alt ble fuc** . Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Jeps, prøv reset av bios aller først du. Og hvis den fortsatt r like dau kan du bite deg i skjegget på at du har et problem!! Neida... men d hørtes hvertfall rart ut at ikke vifta starta engang, så som tidligere nevnt kan d være PSUen. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Henger meg på dette med psuen, men siden du fikk boot engang, kan det vøre noe annet.... speningsoverslag til hk/minne/cpu er ikke utenkelig. Prøv med et annet PSU først, da blir det lettere å feilsøke videre. Lenke til kommentar
xstian Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 *tørker svetten* Det var PSU'en ja. Det var en tjommi på komplett som fortalte meg at sånne har en levetid på +/-5000 timer. Det er jaggu ikke mye... Hvis maskina står på 24/7 er det bare litt over 200 dager... Så nå har jeg ny chieftec-PSU som visstnok skulle duge. Vi får se. Takk for hjelpa, folkens... dette forumet er gull. .xstian Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 5000 timer??? Sikker på at det ikke var 50 000 timer han sa(?)... 5-6 år høres mere realsitisk ut en 200 dager synes nå jeg... [...] Lenke til kommentar
xstian Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 100% sikkert at han sa 5000, men det kan hende han rota litt. En pc som står på i snitt 3-4 timer om dagen er kanskje mer vanlig? Da skulle det jo holde i 4-5 år, og det er jo nok til at den er avlegs. .xstian Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Oppdater oss om problemet. Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Quote: Den 2002-09-11 09:46, Robkvi skrev:Oppdater oss om problemet. LOL.. Han har jo fiksa det... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Quote: klorin skrev (2002-09-11 14:01): Quote: Den 2002-09-11 09:46, Robkvi skrev: Oppdater oss om problemet. LOL.. Han har jo fiksa det... Ikke alle som har fått det med seg at problemet er løst. Lenke til kommentar
xstian Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 ...men jeg er fortsatt nysgjerrig på hva som er nominell levetid på et psu... finner ikkeno på nettet .xstian Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Har hatt samme PSU i maskina mi siden august 1998 (300W AOpen), og den funker glimrende enda. Maskina har for det meste gått 24/7. Men imorra ryker den ut, da jeg skal oppgradere til P4. Da går det inn en ny 400W PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå