JarleW Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Må jeg sette opp AD for å kunne dele en skriver over Internet ? Hvis ikke - hvordan gjør jeg det ? (Windows 2000 Advanced Server) Lenke til kommentar
[^FLeX^] Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Mener at dette skal fungere: IP-adresseDeltSkriver Lag en brukerkonto på den maskinen som deler skriveren. Ellers funker det også å lage en delt skriver i Active Directory og melde maskinen som skal ha tilgang til skriveren inn i domenet. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Du må bare huske å åpne port 139 og 454(mener jeg å huske at det var) i eventuelle brannmurer for at Windows-deling skal funke over nettet :wink: Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 Takk til dere begge :smile: Har prøvd den kommandoen som Flex sa, men det funket ikke. Regner med at det var en port eller.no som måtte åpnes ja. Har søkt litt etter det på Internet, men det sto ikke no om hvilke porter som ble brukt. Skal prøve ikveld.... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 Takk til dere begge :smile: Har prøvd den kommandoen som Flex sa, men det funket ikke. Regner med at det var en port eller.no som måtte åpnes ja. Har søkt litt etter det på Internet, men det sto ikke no om hvilke porter som ble brukt. Skal prøve ikveld.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå