Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internet som detter ut

Anbefalte innlegg

Ok har dårlig tid på meg.

Har seg slik at internetten hele tiden faller ut etter 5min- på nettet, uten at jeg har gjort noen endringer av noe slag. Det virker vanligvis etter at jeg restarter routeren, og så restarter PCen, og 5min senere faller det ut.

Er dette et problem hos meg eller leverandøren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du fleire pc-er kobletopp mot nettet?

vist så er det kanskje routeren som er øydelagt og ikkje takler bruken. hadde det sånn med ein adsl router/modem fra telenor den taklet ikkje fleire enn ein pc om gangen, måtte kjøpe ny router og med den funket det som smurt

Lenke til kommentar
Ok har dårlig tid på meg.

Har seg slik at internetten hele tiden faller ut etter 5min- på nettet, uten at jeg har gjort noen endringer av noe slag. Det virker vanligvis etter at jeg restarter routeren, og så restarter PCen, og 5min senere faller det ut.

Er dette et problem hos meg eller leverandøren?

5416058[/snapback]

Rart du sier det, jeg har hatt nettopp det samme problemet i flere uker nå, og innså ikke hva som var problemet før i dag. Jeg tipper det er ruteren som er ustabil. Neste gang du ikke får koblet til, prøv å koble direkte til PCen uten ruter, om det er mulig. Får du koblet til da kan du være ganske sikker at ruteren kan kastes. Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg ville:

På nettverk:

1: Oppgradert modem

2: Oppgradert router

3: Resatt alt til fabrikksinnstillinger og satt opp på nytt

På PCer:

1: Oppgradert nettverkskort

2: Oppgradert driver til nettverkskort

Lenke til kommentar

På modemet ditt finnes det ett DSL lys eller @ lys, evt sync lys. Dette indikerer om du har linjen til sentralen. Går denne av så er det problemer på linjen / sentralen, men at du dette inn og ut. Da må du ringe din leverandør.

Vist dette lyser stabilt, er det pc eller modem. Vist du har mye møkk og dritt på pc'n er det pc'n. Men høres ut som dette er ett modem problem, vist det har virket fint før.

Lenke til kommentar

Er noen routere som "disconnecter" etter en bestemt tid dersom tilkoblingen ikke er aktiv hele tia.. dvs. at om du ikke bruker internett på feks. 1 min vil routern koble fra.

Jeg hadde dette problemet en god stund til jeg fant ut om denne instillingen.

Det høres jo ut som om du har et litt mer alvorllig problem enn det jeg hadde, siden du er nødt til å restarte pc og router før det funker igjen, men du kan jo bare skjekke for sikkerthets skyld ;)

Mest sannsynlig er nok routern din litt gåen vil jeg tro, hvis det bare skjedde helt plustelig uten at du hadde forandra på noe.

Du kan jo eventuelt prøve å resette routerns instillinger og konfigurere den på nytt og se om det hjelper. (husk å finne fram brukernavn og passord til linja di dersom det er routern som "ringer opp", dette må du nemlig fylle inn på nytt da isåfal)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...