tore_v1 Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg har en "gammel" ide-disk jeg oppbevarer en del filmer på, som jeg naturlig nok ikke trenger så ofte, dette er film-partisjon 2, hvor jeg har filmer jeg ikke har sett, eller ikke har akutte planer om å se.. Kan jeg skru av denne disken uten å skru av maskinen? Det er en IDE-disk, så det går ikke med hotswapping, jeg skulle gjerne bare "terminert" driften av den, siden den durer litt i idle. Resten av pc'en er tilnærmet lydløs, så forskjellen med og uten er enorm.. Det er også litt dritt å måtte skru av hele maskinen.. Noen som har prøvd på dette før? Som vet om en TRYGG måte, ikke en halv-patentert napp-i-ledninga metode som fungerer? Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Har ikke prøvd, men kan du ikke slå av harddisken i enhetsbehandling (egenskaper i min datamaskin -> Maskinvare -> enhetsbehandling -> finn harddisken og deaktiver) Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg har en "gammel" ide-disk jeg oppbevarer en del filmer på, som jeg naturlig nok ikke trenger så ofte, dette er film-partisjon 2, hvor jeg har filmer jeg ikke har sett, eller ikke har akutte planer om å se.. Kan jeg skru av denne disken uten å skru av maskinen? Det er en IDE-disk, så det går ikke med hotswapping, jeg skulle gjerne bare "terminert" driften av den, siden den durer litt i idle. Resten av pc'en er tilnærmet lydløs, så forskjellen med og uten er enorm.. Det er også litt dritt å måtte skru av hele maskinen.. Noen som har prøvd på dette før? Som vet om en TRYGG måte, ikke en halv-patentert napp-i-ledninga metode som fungerer? 5416013[/snapback] Benytt strømsparingsfunksjonen og be den slå seg av etter 1 minutt inaktivitet. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Danglebær heller.. Fungerte ikke. Hadde forsåvidt ikke prøvd det, men xp er veldig glad i å starte maskinen på nytt desverre.. Nice try EDIT: Strømsparing er forsåvidt fint, men spørs om de to andre hdd'ene jeg har kommer til å like det.. De er desverre litt mer i bruk, med os på en, og pagefile og programfiler på den andre.. Endret 10. januar 2006 av tore_v1 Lenke til kommentar
flagger Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 eg trur ikkje det der ville fungert siden ide ikkje har "hot-plug" funksjonalitet slik som sata har. det hadde endt med at du måtte restarte pcen for kvar gang du skulle sjå ein ny film. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Ser ut til at jeg får ha de 120gb'ene i bakhånd, og "klare meg" med to 250bg'er. Kan ikke klage, egentlig. Er vel uansett å karakterisere som et luksusproblem tror jeg. Men, med den ide disken hører jeg at pc'en er på, uten disken har skrudd av pc'en for å skru den på.. Kanskje på tide å kvitte seg med ide-disken og kjøpe enda en sata disk. Raskere, og vesentlig mindre støy! Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Kjøp et billig eksternt kabinett og monter IDE disken der? Plugg inn og ut etter hjertens lyst? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå