WallStreet Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Noen ganger så skjer det at når jeg spiller bf2 at pcn klikker. Det kommer en skikkelig stygg lyd i høytallerne samtidig. Det virker som om pcn har hengt seg da og lyden fortsetter. Så må jeg slå av pc og alt er da i orden. Det skjer ikke alltid,men noen ganger og jeg bare lurer på om dere visste hva dette kunne være? Jeg tror ikke at pc min skal ha noen problemer med å kjøre bf2 for hardwaren som sitter inni bør så absolutt holde. Maskin specs: Amd 64 4000+ Ram: 2 gig ram Corsair value s Hovedkort:EPoX EP-9NPA7I, nForce4-4x, Socket-939 ATX, 4xS-ATA, LAN, Sound, PCI-Ex16 To ting til jeg pleier å ha på pc 24/7 rimlig ofte kan dette ha noe med det å gjøre?Slitasje osv? Akkuratt når dette skjer så blir skjermen svart som om den har slått seg av. Endret 10. januar 2006 av Fibber Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Vel, du klarer ikke å slite ut pcen før etter minst fem år med normal bruk. Prøv andre skjermkortdrivere og hovedkortdrivere(brikkesett). Åpn opp pcen og fjern støv i vifter og i kabinettet (vær forsiktig!!). Sjekk temperatur på skjermkort og prosessor. Hvilken strømforsyning har du? Hvilken sikkerhetsprogramvare har du? Lenke til kommentar
WallStreet Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Vel, du klarer ikke å slite ut pcen før etter minst fem år med normal bruk. Prøv andre skjermkortdrivere og hovedkortdrivere(brikkesett). Åpn opp pcen og fjern støv i vifter og i kabinettet (vær forsiktig!!). Sjekk temperatur på skjermkort og prosessor. Hvilken strømforsyning har du? Hvilken sikkerhetsprogramvare har du? 5416558[/snapback] Jeg har en Chieftec 400 watts strømforsyning. jeg finner ikke skjermkort tempratur,men jeg får opp system tempratur og cpu. System fra 32-35 grader. Cpu fra 40 uten å gjøre noe til 51 grader under spilling. Lenke til kommentar
WallStreet Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 *Bump* Hvordan får jeg styrt viftene minehvor fort de skal gå osv ser at cpu vifta går bare på 1600 rpm. Lenke til kommentar
WallStreet Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Når pcn henger seg blir det også striper på skjermen.som går loddrett nedover. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Se om du får lånt ei kraftigere strømforsyning med noen du kjenner, eventuellt lån også et annet skjermkort. Sjekk om minnet ditt er ok med Ultimate Boot CD. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 ang. temperaturen til skjermkortet, prøv everest. eneste programmet jeg har fått tak i som fant temp. på mitt skjermkort. gå inn på www.lavalys.no Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Når pcn henger seg blir det også striper på skjermen.som går loddrett nedover. 5444397[/snapback] Virker som at det er tempen på skjermkortet! Ciao Lenke til kommentar
WallStreet Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Skjermkorte mitt er et radeon x850xt his extreme edition. jeg har kjent på kortet mens jeg har spilt og det virker ikke spesielt varmt. Fikk ikke opp siden lavalys.no. Lenke til kommentar
WallStreet Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Når jeg brukte everest som var trial versjon som var irriterende nok så fant jeg litt informasjon om varmen i pcn: Uten spilling: hovedkort 32 grader Cpu 37 grader Aux 27 grader gpu omgivelse 47 grader Skal slenge opp hvordan den er under spilling senere i dag. Lenke til kommentar
WallStreet Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Wow gpu hadde hele 70 grader under spilling det er vel ikke å anbefale. jeg har et lydkort som er rett under skjermkort viften altså under pci slotten under skjermkortet. Det er plass til ca 2 fingre mellom vifta på skjermkortet og ned til lydkortet. Endret 16. januar 2006 av Fibber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå