medlem-82104 Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg skulle prøve å installerer Windows XP på en gammel PC jeg har stående. (jada, den er bra nok). Så startet jeg opp PCen for å se om det startet i det hele tatt! joda! Den startet som bare det! men plutselig kom det opp en melding: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER Det kommer omtrent etter "hovedkort-bildet" har stått å gått... Trykker jeg enter, kommer det opp et nytt bilde, der det står Boot from CD:DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER nok en gang... Jeg prøvde å installere XP og WIN2K, installeringen går bra, men når dataen starter på nytt... da kommer den samme meldingen opp en gang til! Lenke til kommentar
FaO Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 hvis du har 2 cd/dvd rommer så prøv å koble ut den ene. Det fungerte for meg ved ett lignende problem. Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 hvis du har 2 cd/dvd rommer så prøv å koble ut den ene. Det fungerte for meg ved ett lignende problem. 5415870[/snapback] Har bare 1 dvdrom... har to harddisker, men den ene har jeg allerede prøvd å koble ut.. Lenke til kommentar
eNgage Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Prøv å gå inn i bios og sjekk om alt står bra til ved "boot devices". Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Når du har installert win/ OS, må du antakeligvis endre bootdevice til windisken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå