Mammuten Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Mulig jeg har posta feil, men.. Hvordan får man tak i skattekort, bortsett fra og laste ned ett dokument, fylle det ut, og sende det i posten til ligningskontoret? Går det ikke og få gjort det "sånn" på nettet? Kan man bare dra innom nærmeste ligningskontor og få det rett i hånden? Takker for svar, regner med det er endel folk som har gjort dette før.. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Du ringer ligningskontoret, og man får det tilsendt. Lenke til kommentar
SteinF Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Eller du gjør det på nettet. Skatteetaten Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Eller du gjør det på nettet. Skatteetaten 5415752[/snapback] Men hvis jeg skal ta det der, så må jeg laste ned ett dokument, fylle ut, og sende til ligningskontoret i posten.. Lenke til kommentar
SteinF Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 I fjor bestilte jeg det fra nettet og fikk det i posten. Rart det jeg ikke finner det nå... Første gang jeg fikk det møtte jeg opp på ligningskontoret. Fikk det rett i hånda. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Kommer ikke skattekort automatisk? Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Kommer ikke skattekort automatisk? 5415895[/snapback] Hm. Det gjør vel det, men jeg går jo opp i lønn hver 6. mnd, og da må jeg skrive nytt hvert år.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Kommer ikke skattekort automatisk? 5415895[/snapback] Hm. Det gjør vel det, men jeg går jo opp i lønn hver 6. mnd, og da må jeg skrive nytt hvert år.. 5415903[/snapback] Prosentkort? I en tabell ville det vel ikke vært noe problem så... Vet ikke hva slags skattekort jeg har jeg, ser aldri sånt, foretningsførere og revisorer som ordner sånt. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Du kan reise ned på skattekontoret og få det i hånden dersom de har lite pågang. Har du tabellkort, så trenger du ikke nytt skattekort. Har du fått tilsendt skattekort med feil lønnsats, så skal det følge med et ark hvor du kan fylle ut nye betingelser og sende inn igjen. Det skal ligge et skjema på nett, men jeg husker ikke om du kunne sende det inn på den måten. Tror du må skrive det ut og sende det inn. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Ta en telefon til Skattevesenet (eller hva pokker de heter) i morgen og høre. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Si at du tjener flere ganger mer enn du du regner med å tjene så slipper du å bytte skattekort og du får masse penger igjen Jeg sa forventet inntekt på rundt 200k resten av 2005 ,men egentlig inntekt ble ca 90k. Husker ikke hvor mye jeg betaler ,men better safe than sorry Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Som CFD sier, det er mye greiere å få penger igjen, enn å måtte betale restskatt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Som CFD sier, det er mye greiere å få penger igjen, enn å måtte betale restskatt. 5416860[/snapback] Du får relativt god rente på det, hvis du kan unnvære de pengene til du får dem tilbake da. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Tror jeg setter opp rundt 300k på det neste skattekortet. Skal selvfølgelig forhøre meg at jeg får alle pengene igjen hvis jeg ikke tjener så mye (drar en "i tilfelle om jeg mister jobben og andre inntjeningsmuligheter"). Man får en god rente på det (summen utbetalt er alltid større enn det du har betalt for mye). Har dog ikke regnet på det ,men jeg synes det er greit med "tvangssparing" gjennom skattevesenet Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg vet ikke hva renten er, men den er bedre enn mye annet, var ihvertfall det forvaltningskonsulenten og foretningsføreren kom til, at jeg mye heller kunne anta å tjene mye, da jeg ihvertfall ikke tapte på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå