Tafsen Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 I desse Ubuntu prega dagana har ikkje høyrt eit pip om OpenSuse. Kvifor det? Eg har hatt litt problemer med min Ubuntu instalasjon og bestemte meg derfor for å prøve det ut. Hittil er det ein positiv oppleving. I tillegg til at eg fekk orden på mitt 3d problem, så var windows diskane monterte "out-of-the-box". No har eg lyst å høyre andre sitt synspunkt på kvifor ein ikkje, eller eventuelt bør, bruke denne distroen. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Dersom du liker brødskive med gulost, er det et greit valg for deg. Hvis du derimot liker brunost bedre og ikke kan fordra gulost, bør du velge brunost. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Kvifor har det då tatt heilt av med ubuntu i det siste? Har dei hatt store marknadsføring kampanjer eller? Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Dunno... Men ærlig talt, ikke det at jeg har brukt Ubuntu så mye, men jeg er ikke så begeistra for distron.... Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Nei, men det virker som alle som går i frå Windows går over til Ubuntu. Synst eg ser Ubuntu i annankvar tittel her på forumet Men eg kan ikkje huske sist eg såg ein tråd om OpenSuse. Eg har høyrt at det har vært problemer med Yast tidligere, men det ser ut til å være borte vekk no Ialfall, etter ein times erfaring med OpenSuse har eg ingen negative erfaringer Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Tidligere tror jeg det var endel som styrte unna SUSE fordi de kun gav deg muligheten til å installere fra FTP. Kanskje det var derfor det ikke fikk helt flying start blant nybegynnere. Apropos SUSE: Hvor er MarcelB? Lenge siden jeg har sett han. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Fant nettop ut at Suse fiksa enda eit problem eg hadde i Ubuntu, at berre et program kunne bruke lyd om gangen Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Kvifor har det då tatt heilt av med ubuntu i det siste? Har dei hatt store marknadsføring kampanjer eller? 5415698[/snapback] Det er jo klart den har fått en del markedsføring. Ikke dumt å ha en mangemilliardær som sponser gratis CD-er f. eks. Ellers er det jo greit for en som bare skal prøve GNU/Linux å bare laste ned en CD. Jeg har prøvd annet enn Ubuntu, men føler at Ubuntu er litt "renere" enn opensuse, fedora og mandriva. Jeg foretrekker også Gnome, det er også noe av grunnen til at jeg velger Ubuntu. Man kan riktignok få gnome i suse og mandriva, men de er vel bygget rundt KDE så vidt jeg vet. Ingen ting er perfekt for alle. Hverken Ubuntu, SuSE, Mandriva, Fedora eller Slackware. Endret 10. januar 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Eg kan ikkje fordra KDE så eg må ha GNOME. Men det var eit enkelt valg under instalasjonen, iallfall for min del Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Kvifor har det då tatt heilt av med ubuntu i det siste? Hype. Lenke til kommentar
petter1 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hvis du liker Opensuse kan jeg også anbefale deg å ta en titt på Opensuse SUPER og Opensuse SLICK[/url. Dette er noen av de raskeste linuxinstallasjonene som finnes(hvor du ikke må kompilere alt selv). Dette er et prosjekt styrt av Andreas Girardet som skapte Yoper. Med SUPER tar de i bruk en del av de samme teknikkene for å forbedre SuSE. Det er også dette prosjektet som legger til ganske mange av de nye funksjonene som siden vil bli brukt i SuSE. Selv installerte jeg Opensuse SLICK på min laptop og alt av hardware fungerte med en gang. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hvis du liker Opensuse kan jeg også anbefale deg å ta en titt på Opensuse SUPER og Opensuse SLICK[/url. Dette er noen av de raskeste linuxinstallasjonene som finnes(hvor du ikke må kompilere alt selv). Dette er et prosjekt styrt av Andreas Girardet som skapte Yoper. Med SUPER tar de i bruk en del av de samme teknikkene for å forbedre SuSE. Det er også dette prosjektet som legger til ganske mange av de nye funksjonene som siden vil bli brukt i SuSE. Selv installerte jeg Opensuse SLICK på min laptop og alt av hardware fungerte med en gang. 5420620[/snapback] hva for laptop var det? ikke tilfeldigvis en Dell X300? Lenke til kommentar
petter1 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hvis du liker Opensuse kan jeg også anbefale deg å ta en titt på Opensuse SUPER og Opensuse SLICK[/url. Dette er noen av de raskeste linuxinstallasjonene som finnes(hvor du ikke må kompilere alt selv). Dette er et prosjekt styrt av Andreas Girardet som skapte Yoper. Med SUPER tar de i bruk en del av de samme teknikkene for å forbedre SuSE. Det er også dette prosjektet som legger til ganske mange av de nye funksjonene som siden vil bli brukt i SuSE. Selv installerte jeg Opensuse SLICK på min laptop og alt av hardware fungerte med en gang. 5420620[/snapback] hva for laptop var det? ikke tilfeldigvis en Dell X300? 5421044[/snapback] Er en Aopen 1559. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Eg har alt lasted ned og instaler den vanlige versjonen av OpenSuSE. Dessuten liker eg ikkje kde Btw, utrolig dårlig community for OpenSuSE =\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå