Gå til innhold

Lyd i vakum

Vizio

Anbefalte innlegg

Det Discovery, NGC m/venner sier, er at skinnet er såpass sterkt, at det til stor del klarer å holde på trykket som bygger seg opp. Ref. døde kropper som eser ut i forråtnelsesprosessen. Men munn og øyne er f.eks utsatt.

5467504[/snapback]

Nå blir jeg forvirret. Først så sier du at trykket overhode ikke bygger seg opp inne pga. faseovergangen, og gir meg en del å lese på som understøtter dette. Jeg blir enig med deg om dette, og kommer med en ny teori (fordampning av vannet via diffusjon), og så kommer du å sier noe helt annet på nytt, som i grunn er akkurat det samme som jeg trodde til å begynne med...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg var borte i helga, så fikk ikke lest før nå.

du blander sammen to ting, det ene å kastes ut i vakuum og følgelig oppleve trykkforskjell, og det andre, trykkendring i faseoverganger. Det var tilsynelatende en oppfatning her, at trykket øker i væsker som koker.

Det er ingen grunn til å forvirres over disse. de har ingenting med hverandre å gjøre.

Kroppen din har allerede 1 atmosfæres overtrykk, dette får huden din føle, hvorfor skal den i tillegg til dette trenge trykkendring i faseovergangen?

Lenke til kommentar

Glem det. Tenkte i begynnelsen at trykkfallet mot huden ville forårsake at vannet på innsiden av de ytterste celleveggene begynnte å koke, noe som førte til at trykket på innsiden økte (noe det gjør når kokingen skyldes temperatur...), med revnende vegg som følge. Dumme meg.

Osmose-uttørkings-teorien min har jeg derimot rimelig bra tro på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...