Equanox Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Hei. Hdd #1 : Når jeg starter opp maskina så står det at jeg mangler en viktig systemfil så pc'n vil ikke starte uten, så står det at jeg skal sette inn win.xp cd'n og trykke 'r' for å reparere, og når jeg gjør det så starter pc'n på nytt og gjør det samme igjen. Hdd #2 : Så jeg prøver igjen, med en annen hdd. Neida, da kommer det bare opp et par alternativer om jeg vil starte win. på vanlig måte, starte i sik.modus osv. Men når jeg gjør dette så blir bare skjermen mørkeblå og står der. EDIT: hdd1: denne har jeg win.xp på. hdd2: denne er tom. EDIT 2: Når jeg booter opp pc'n med bare xp cd inni så kommer det opp akk det som skal komme opp, om jeg vil installere xp osv. men jeg får ikke gjort dette, siden jeg mangler en hdd. (Jeg booter fra cd-rommen 'pri.IDE', med hdd'n i 'sec.IDE') Noen av dere som vet hva jeg må gjøre? Vledig surt hvis hdd1 er ødelagt for denne er ganske ny, og jeg har akk oppgradert pc'n min med noen tusen, så budsjettet mitt er ganske lite. Mvh - Coma-_^ Endret 10. januar 2006 av Equanox Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hvis du ikke har noe viktig på systempartisjonen, så kan du formatére og legge inn windows på nytt. Lenke til kommentar
Equanox Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Ja, jeg kan det. Men prob. er at jeg får jo ikke formatert uten xp-cd siden pc'n ikke booter. Å når jeg setter i xp-cd så må jeg kobla fra hdd for å boote, å dette gjelder på begge mine hdd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå