Gå til innhold

Finne vedlegg i epost med php (imap)

Anbefalte innlegg

Driver og lager mulighet for å sende epost med mobilen og legge dette direkte ut på hjemmesiden min.

Problemet oppstår når jeg sender med et bilde..

har forsøkt med: $bilde = imagecreatefromstring(utf8_decode(base64_decode(imap_fetchbody($mbox, $msgno, 1))));

imagejpeg($bilde, $filsti);

Men det funger ikke. Får opp at det er feil dataformat.

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, klippet du feil fra php-fila. utf8-decode var bare et desperat forsøk på å løse problemet... :blush:

har nå:

$bilde = imagecreatefromstring(base64_decode(imap_fetchbody($mbox, $msgno, 1)));

imagejpeg($bilde, $filsti);

Får følgende feilmelding:

Warning: imagecreatefromstring(): Passed data is not in 'JPEG' format in /hsphere/local/home/opsanger/opsanger.com/mail_test3.php on line 52

Warning: imagecreatefromstring(): Couldn't create GD Image Stream out of Data in /hsphere/local/home/opsanger/opsanger.com/mail_test3.php on line 52

Warning: imagejpeg(): supplied argument is not a valid Image resource in /hsphere/local/home/opsanger/opsanger.com/mail_test3.php on line 58

Lurer litt på det tallet som står i imap_fetchbody(). Etter hva jeg har skjønt er dette tallet forskjellige deler av mailen. Hvordan finner jeg ut hva som er bildet (vedlegger)?

Lenke til kommentar

Har sett på det, men med fra min mobil skjer noe feil.

Har prøvd å forandre på hvilken del den skal hente, uten hell.

Men jeg har fått det til å fungere med andre mobiltelefoner.

Fant også et script som viser vedlegg. Fra andre sine telefoner kommer med ett bilde og en utf8-fil. Fra min telefon kommer det to utf8-vedlegg...

Har også prøvd å lese mailen i outlook. Fra andre sin telefon kommer bildet opp i "preview", men fra min må man trykke vidresende for i det hele tatt å se at det er et bilde med...

Noen som klarer den nøtta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...