Gå til innhold

Psp og chipping

Even89

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med chipping av psp.. Jeg har fått tilbudet om å få min chippet for 300 og jeg har versjon under F siden jeg ikke har oppdatert den ennå i tilfølge jeg skulle chippe den..

Men det jeg stusser på er om det er skadelig for psp'en? Og om det er noe forskjel fra versjon til versjon.. Siden jeg kan jo ikke oppdatere den etter jeg har chippet den..

Noen erfarte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å chippe en psp? Jeg er ex psp eier og har ikke hørt om det? Gi litt mer info, kansje han som ga deg tilbudet prøver å lure deg på en eller annen måte..

5416147[/snapback]

Neinei.. Det går ann å chippe Psp. Da kan du spille lastet ned spil på og sånt.. Det er en god kompis av meg og han lurer ikke folk. Han har bestilt chippen fra utlandet.

Men jeg er ikke ekspert da, så jeg vet ikke hva som skal til for å spille spill jeg har lastet ned på pcen.. Går det ann uten å chippe? Hvordan gjør jeg da dette?

Endret av Even89
Lenke til kommentar
Er det mulig å chippe en psp? Jeg er ex psp eier og har ikke hørt om det? Gi litt mer info, kansje han som ga deg tilbudet prøver å lure deg på en eller annen måte..

5416147[/snapback]

Neinei.. Det går ann å chippe Psp. Da kan du spille lastet ned spil på og sånt.. Det er en god kompis av meg og han lurer ikke folk. Han har bestilt chippen fra utlandet.

Men jeg er ikke ekspert da, så jeg vet ikke hva som skal til for å spille spill jeg har lastet ned på pcen.. Går det ann uten å chippe? Hvordan gjør jeg da dette?

5416391[/snapback]

Du bare nedgraderer pspen din, tror kompisen din lurer deg litt.

Lenke til kommentar

5417423[/snapback]

Enig, har ikke sett fysisk PSP chipping nevnt noen steder på nettet. hittil er det kun nedgradering til 1.50 FW og bruk av iso-loadere som har vært tilgjengelig for PSP.

::zph

Lenke til kommentar

jupp, dette er lureri. det er ikke snakk om Chipping. Man nedgraderer til versjon 1.5 (om man ikke allerede har den), skaffer seg 1-2gb minnekort, laster ned en UMD-emulator, og til slutt spill. dette er såklart ulovlig. Men det finnes en hel haug med programmer og spill som er såkalt "homebrews", altså laget på gutterommet og er gratis å laste ned å bruke.

Mye nyttig stoff finner du i "den store PSP-tråden":

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=372727&hl=

Lenke til kommentar

5417423[/snapback]

Enig, har ikke sett fysisk PSP chipping nevnt noen steder på nettet. hittil er det kun nedgradering til 1.50 FW og bruk av iso-loadere som har vært tilgjengelig for PSP.

::zph

5417504[/snapback]

Og hvis jeg gjør dette kan jeg spille nedlastede Iso spill på psp'en Via valgt program? (fastloader osv)

Lenke til kommentar
PSP er vel såpass kompakt for at en chip skal få plass vel...?!

5427107[/snapback]

neida. alt er mulig.

De fleste chippene er veldig små.

Jeg fikk en magic 3 chip engang inn for installasjon, den var seriøst ikke større enn en simkort brikke :)

Men noe xbox chip hadde nok det ikke vært plass til inni der.

Men blir nok trangt om plassen uansett.

Du har alltid komponenter (microchips) som sitter på hovedkortet som stikker litt ut. Det går da an å plassere en chip brikke et annet sted på kortet hvor disse chippene ikke er, og da blir den ikke noe tykkere hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...