robiwan Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Ser det er mange som har spurt litt om dette før, men jeg prøver å lage en ny tråd om dette så får jeg kanskje med litt erfaringer fra de som nylig har vært der? Som Emne sier skal jeg da til Kina(Bejing) og lurer på hva som kan være lurt å handle og ikke minst oppleve der. Det er jo ingen hemlighet at masse hw blir produsert i kina så muligheten for billig hw går det jo ann å håpe på. Jeg så det var nevnt "electric city" i en annen tråd. Hva er det og er det noen som her som har vært der? Ellers lurer jeg på hva annet som kan være billig der? Anbefalte hotell(helst sentralt og billig)? Hva er det som er vært å se og oppleve? Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg har aldri vært i Kina selv, men et familiemedlem har. Vedkommende fikk beskjed om å sjekke noen hardware-priser for meg - men jeg fant ut at det ikke var billigere enn i Norge. Men det er meget mulig denne personen som sjekket priser for meg var på feil sted. Fikk derimot en (fake) Rolex og noen merkeklær som jeg var meget fornøyd med Etter prisen å dømme burde ikke klærne være ekte markeklær, men etter kvaliteten å dømme så var de så absolutt det.. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 De lager nok veldig bra stash nedi der! Husk også at prisene i Norge er ganske så hardt presset så du ender nok ikke opp med å spare så veldig mye. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Det er nok vesentlig mer å spare på tekstiler enn dataprodukter, og det er dete også egentlig mye gøyere å shoppe villmann etter. Det er som oftest grisebillig.. Og husk og på at du taper mye mer når det blir feil med et produkt kjøpt i kina enn på Komplett. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Etter det jeg har hørt fra venner som har vært i blant annet Kina vil jeg i alle fall si at du får f.eks. en MP3 spiller til halve prisen i forhold til Norge. Minst. God tur Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Etter det jeg har hørt fra venner som har vært i blant annet Kina vil jeg i alle fall si at du får f.eks. en MP3 spiller til halve prisen i forhold til Norge. Minst. God tur 5417431[/snapback] Så blir den ødelagt og du har tapt penger.. En kompis av meg kjøpte en mp3 spilleren, skjermen gikk til hælvette, var en liiiten mp3 spiller med bilder, og oppstart video. Ganske nice. Og linux på, var "Root" mappe osv! :O Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 var der i fjor, hadde tenkt det samme so deg, ,men der var det ikke stort av data deler, enten så er det bare crapp ellr fake. men de hadde ,mye av mobiler så ikke regn med å finne noe... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Etter det jeg har hørt fra venner som har vært i blant annet Kina vil jeg i alle fall si at du får f.eks. en MP3 spiller til halve prisen i forhold til Norge. Minst. God tur 5417431[/snapback] Så blir den ødelagt og du har tapt penger.. En kompis av meg kjøpte en mp3 spilleren, skjermen gikk til hælvette, var en liiiten mp3 spiller med bilder, og oppstart video. Ganske nice. Og linux på, var "Root" mappe osv! :O 5417554[/snapback] Slik kan man også tenke. Dvs. man kan ikke kjøpe noe her i verden som mest sannsynlig ikke kan returneres og repareres. Den tankegangen har ikke jeg om det er såpass billig. Er prisene derimot tilnærmet lik norske priser er jeg helt enig. Produktene de selger i Kina er akkurat lik, og av like god kvalitet, som de som selges i Norge. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Takker for alle svar. Tror det blir mye kles shopping, og da blir vel dama fornøyd Men til de av dere som har vært der nede, eller kjenner noen. Var det noen som var innom det som vist nok kalles "electric city"? Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Husk at Bejing er en stooor by og at det tar tid å finne frem Endret 11. januar 2006 av vitamin2 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Minnekort (type CF, MMS, etc) burde du vel klare å få til iallfall halv pris av hva du kan klare i Norge. MP3-spillere er også billig, men du får merket du ønsker selv på spilleren... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Denne tråden er såvidt meg bekjent i feil kategori. Ingenting i webshop-diskusjoner å gjøre. Rapporteres. mvh Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Denne tråden er såvidt meg bekjent i feil kategori. Ingenting i webshop-diskusjoner å gjøre. Rapporteres. mvh 5425580[/snapback] Stemmer. Har egentlig sanske så lite med å webshop å gjøre. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Etter det jeg har hørt fra venner som har vært i blant annet Kina vil jeg i alle fall si at du får f.eks. en MP3 spiller til halve prisen i forhold til Norge. Minst. God tur 5417431[/snapback] det er vel greit det, hvis man f.eks får en 512 flashbasert spiller til 140 kr ! Lenke til kommentar
pertm Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Det kan være lett å bli lurt så jeg vil si ikke bruk for mye penger på hardware og forskjellig småelektronikk. Det kan jo være falskt for alt en vet og ikke samme kvaliteten som en ville fått her. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Denne tråden er såvidt meg bekjent i feil kategori. Ingenting i webshop-diskusjoner å gjøre. Rapporteres. mvh 5425580[/snapback] Stemmer. Har egentlig sanske så lite med å webshop å gjøre. 5425875[/snapback] [pirke] vel, kategorien heter jo faktisk "Webshop- og butikkdiskusjoner [/pirke] -og det står ingenting noe sted om at butikkene må være i Norge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå