kidden Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Skal snart kjøpe en venn av meg sin AMD Athlon XP-M 2400+ 35w, men jeg mangler hovedkort. Jeg skal overklokke og kommer til å kjøpe brukt. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 DFI NF2 Lanparty eller Ultra Infinity. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Abit NF7-S er ett godt kort til den typen maskin, har selv hatt samme cpu som deg, og den klokket relativt bra med det hovedkortet. Vil anbefale deg å søke gjennom forumet etter det hovedkortet, så kommer du nok fram til en konklusjon på det :-D Er litt usikker på hvor tilgjengelig det kortet er, men det kan lønne seg å følge med bruktbørsen her på forumet. EDIT : Er ikke helt fornøyd med søkemotoren til forumet, men google.no gjør ihvertfall susen for å søke etter erfaringer på det omtalte hovedkortet. Endret 10. januar 2006 av ronnyaa Lenke til kommentar
kidden Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Abit NF7-S er ett godt kort til den typen maskin, har selv hatt samme cpu som deg, og den klokket relativt bra med det hovedkortet. Vil anbefale deg å søke gjennom forumet etter det hovedkortet, så kommer du nok fram til en konklusjon på det :-D Er litt usikker på hvor tilgjengelig det kortet er, men det kan lønne seg å følge med bruktbørsen her på forumet. EDIT : Er ikke helt fornøyd med søkemotoren til forumet, men google.no gjør ihvertfall susen for å søke etter erfaringer på det omtalte hovedkortet. 5415075[/snapback] Abit NF7-S er et kort jeg vurderer, men jeg ser at mange klager på layouten. Men jeg ser at flere snakker om Abit NF7-S v2.0, er det samme hovedkortet? Og hvordan er Abit NF7-S (v2.0?) sammenliknet med Asus A7N8X Deluxe i overklokking og generelt? Hvilket hovedkort fungerer best med denne prosessoren i overklokking Er for tiden disse to kortene det står mellom. Ble litt mange spm. nå, men det får vel gå. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Det er noen forskjeller på de kortene, men jeg kan ikke si at jeg husker i farten hva det gikk ut på. Fordelen med abit er at det er plenty av bios'er som er modifisert, og som i enkelte tilfeller gir høyere hastighet (om du er heldig) Asuskortet har jeg ingen personlig informasjon om, da jeg ikke har testet det selv, men som sagt, prøv å søk litt på google, så er det utrolig hva du kan finne fram av informasjon om det. Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Hvorfor ikke kjøpe det beste? Btw, ikke kjøp NF7-S2, det er et annet kort enn v2.0. NF7 overklokker bedre enn A7N8X. Edit: Liten feil. Endret 10. januar 2006 av Zerblat Lenke til kommentar
eternal Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 NF7 skal ligge hakket over Asus når det gjelder oc. DFI lanparty rev.b er det "nyeste" av socket a kortene som klokker best. Men mange opplever at det er sært - mye dilldall med bioser og spenninger for å få det stabilt. Lenke til kommentar
kidden Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Takk for svar. Har snakket med en fyr som skal selge Abit NF7-S v2.0 nå, og jeg får det for 350 kr, så jeg tror jeg går for det. Hvorfor ikke kjøpe det beste? 5415214[/snapback] Hva er det beste? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Til den professoren kjøper du NF7-S v2.0 Er du heldig med cpu så får du den opp i 2600-2700MHz Flott å bruke i HTPC også. Har selv hatt 5 NF7-S v2.0 kort , 3 er i bruk fremdeles og 2 er grillet av Lyn Gordon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå