Jonacatt Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 trenger litt hjelp igjen med en annen PC jeg skal innstalere. Det har vært en tidligere windows 98 maskin. Jeg formaterte den med windows 98 oppstartsdisketen. Så nå står det: "mangler operativsystem" når jeg starter den. Den vill ikke boote fra xp pro cden min. Jeg har leita og leita på nettet etter en måte å få det til på. Det eneste jeg kom fram til var å laste ned xp pro opp- startsdisketene og sette de i maskina. Det fungerte fint helt til diskett nummer 6 skulle inn,, Jeg putta den inn når det spurte etter den, så står det bare: Wait..... så kommer den ikke lenger. Saken min er på en måte å få starta innstalasjon fra XP cden min. Det skulle visst gå an med å sette inn oppstartsdiskettene fra xp pro.. er det noe feil jeg gjør? eller er det en annen måte å gjøre det på? er veldig takknemlig for svar Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Vis du innstallerer 98 først, eller 95 for den slags skyld, så setter du inni Xp cden når du er inne i windows Lenke til kommentar
Jonacatt Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 takk for svar. jeg tror jeg har en 95 cd. kan prøve med den. men fins det ikke noen annen måte å gjøre det på? , bare sånn at jeg slepper å innstallere 95 Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Har du prøvd å tvinge boot i BIOS? Jeg har en full xp cd(doh en pirat..), som er non boot, så denne hjelper det ikke å tvinge i bios, så derfor må jeg alltid innstalere en annen windws først :S Lenke til kommentar
Jonacatt Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 har ikke prøvd å tvinge den. hvordan gjør jeg det da? den står nå på cdrom tror jeg, sist jeg sjekka. Cd´en er bootbar! BIOSen på denna maskina er litt rar, så det er ikke så ett å finne fram. prøver det med å innstallere 95 først jeg.. Hvis ingen har noen andre forslag da Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Du får fram bios HELT i starten vis du trykker på Delete eller på F2 , alså, akkuratt i det du har starta opp Maskina, bare trykk til du kommer inn i bios Lenke til kommentar
Jonacatt Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 jaja. det veit jeg men det er sånn anna oppsett der. men tror jeg skal finne fram etterhvert så det skal gå an å innstalere xp med en gang da? uten å må ha 95 eller 98 tengte jeg på. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Vis du tvinger den i boot, i bios Lenke til kommentar
Jonacatt Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 jeg prøver å innstalere 95 nå. har putta i oppstartsdisketten for windows 95,(CDen står i) så kommer det masse skrift, og til slutt står det A:/) eller no lignende. Den spør vel om en handling fra diskettstasjonen. men hva skal jeg gjøre for å starte innstalasjonen fra CDrom? skal jeg skrive noe spesiellt? takknemlig for svar, er litt lei den PCen nå Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Du tvinger i bios...., men, hos meg sto det også A:, men når jeg putta inni cdrom, så forsatte den Lenke til kommentar
ferale74 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 da skal du skrive inn følgende: install eller setup så fortsette maskinen din installasjonen.... Lenke til kommentar
csm-101 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Om du går veien via fdisk for å formattere hele disken? Da ligger det jo ingenting der og bør gå greit å boote fra xp-cden. Hadde samme problem engang og mener det var slik jeg gjorde det... Lenke til kommentar
Jonacatt Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 får det fortsatt ikke til. prøver med win 2000, men den vil ikke starte. Har brukt oppstartsdisket for å prøve å få startet den. den kommer bare til der det står A:/ den finner cd´en, men jeg hvet ikke hva jeg skal trykke for å starte den. noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå