Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke stoppet USB nøkkel i win

Anbefalte innlegg

Når jeg klikker nede i høyre hjørne for å stoppe usb nøkkelen, får jeg en beskjed at det ikke går. det er ingen programer som bruker usb nøkkelen og den er ikke markert i explorer. Det har dukket opp noen rare filer på den & jeg lurer på om dette er årsaken.

Har liten lyst til å skru av maskinen hver gang jeg må ta ut usb dingsen....

Har noen andre vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm? Hvis du bruker XP er det bare å røske ut pinnen, det. For eldre systemer er det nok ikke så lurt, men xp takler det med glans, intet behov for å stoppe den.

Forutsetter selvsagt at vi mener det samme; du med nøkkel, jeg med pinne.....

Bernt K

Lenke til kommentar

vel berxter er ikke helt enig der....

Ikke det at windows bryr seg , men man kan faktisk ødelegee USB nøkkel/pinnen hvis man ikke stopper enheten før den dras ut.

Avinstaller USB root hub fra device manager, restart og la windows detecktere USB root huben igjen.

Hvis ikke oppdtaret med nyeste driver for ditt hovedkort.

Endret av ferale74
Lenke til kommentar
vel berxter er ikke helt enig der....

Ikke det at windows bryr seg , men man kan faktisk ødelegee USB nøkkel/pinnen hvis man ikke stopper enheten før den dras ut.

Avinstaller USB root hub fra device manager, restart og la windows detecktere USB root huben igjen.

5420890[/snapback]

Piskadausen, da skal du ha uflaks.... Pinnene mine dør av å bli knekt i lomma eller bli sparket til når de står i fronten, og ikke av kortvarige kortslutninger ved å dra skjevt elns. Det er selvsagt best å stoppe dem, men går det ikke er det ikke noen stor sak.

Bernt K

Lenke til kommentar

vel, har opplevd to ganger at en USB penn er blitt ødelagt ved uttak uten å stoppe først.

Fattern var litt for snar.... :no:

Sjekket i manualen og der stod det faktisk også at den må stoppes. Sjekket min egen manual for min Lexar jump drive penn og stod det samme der.....

Men kanskje det bare en 1 av 100 ganger den blir ødelagt hvis en ikke stopper den... ikke vet jeg, men stopper den alltid nå da.. etter episoden med fattern , da jeg har en 2 GB penn, som koster litt "dosh"... ;)

Endret av ferale74
Lenke til kommentar

En skulle tro utviklingen har kommet litt lengre siden 3.5" floppy også lett ble ødelagt dersom du tok de ut mens de var i "lese/skrive-modus", men tydeligvis ikke.

Jeg har ikke tatt det hensynet med USB-penner, men jeg venter riktignok til lyset på pennen er slukket før jeg røsker den ut. ;)

Lenke til kommentar

Vel Microsoft sier jo dette så , best føre var....

(regner med alle her forstår litt engelsk)

"When hardware is removed from a running system without using the Safely Remove Hardware application, it is often referred to as surprise removal, because the operating system is not notified in advance of the removal. Surprise removal is particularly a concern for storage devices for which write caching is enabled, because when such devices are surprise removed, data loss or corruption might occur. To reduce the likelihood of data loss or corruption due to surprise removal of consumer oriented storage devices, Windows XP Professional disables write caching by default for these devices (such as cameras that include IEEE 1394 or USB storage, small form factor storage devices such as compact flash, and so on). While write caching policy addresses this particular issue, it is recommended that users continue to use the Safely Remove Hardware application when it appears in the notification area. Also, disabling write caching might slow the performance of consumer oriented storage devices."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...