MaX [NOR] Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Lurer på om det er kappasistetsproblemer for raske bredbåndsforbindelser hos UPC/Chello eller er dette typisk for bredbånd med høye hastigheter. Har sakset dette fra Itavisen: Operatør/abonnement Snitt nedl hastighet. Chello chello ultra (8192/1024) 4657 Chello chello plus (4096/768) 2877 Chello chello classic (2048/512) 1633 Chello chello light (1024/256) 831 Hele testen her: http://www.itavisen.no/php/art.php?id=285889 Har selv Chello plus og får ikke den hastigheten jeg forventer og veldig varrierende ping på samme adresse. EDIT: PING Endret 10. januar 2006 av MaX [NOR] Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hadde Chello 4Mbps og opplevde aldri problemer. Men på it-avisen sin test så hadde jeg store problemer med å få opp hastigheten hvis jeg brukte Firefox og ikke Internet Explorer. Årsaken var at Firefox sugde cpu (1,5GHz P4) og dermed lagde flaskehals på høye hastigheter. Lenke til kommentar
wanka Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 problemet er at kapasiteten på itavisen og andre speedometere er for dårlig. det står på itavisen at over 2-3mbps linje gir veldig unøyaktig måling. hvis man prøver mot ftp.uio.no vil man nesten alltid få max hastighet. Jeg har chello ultra nå og får 1MB /sec fra uio. Når jeg hadde chello extreme fikk jeg over 3MB /sec fra uio, mens fra itavisen får jeg skjelden over 6000 Kbps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå