Gå til innhold

Dette må være kjempetilbud på X1800XT 512MB kort?


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det jeg som har oppfattet det slik at DVI-I ga dårligere digital kvalitet men ga mulighet for å kjøre både digital og analog med overgang.

 

Sikkert en hype rundt DVI-D som har brent seg inn der. Men da er det oppklart og ergo er det ingen grunn til å kjøpe skjermkort med DVI-D. Hvorfor lager de det da? Større kostnad med DVI-I?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Finnes det i det hele tatt noen skjermkort som har DVI-D? DVI-I gir det samme digitale signalet som DVI-D, i tillegg til at det støtter analoge signaler. Det er tross alt mange som sitter med analog skjerm, og da er det jo en fordel å kunne bruke den selv om man har et nytt skjermkort. Hvorfor velge pose når man kan få sekk i tillegg? ;)

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Et 7800GTX koster 3495,- på netshop nå! det yter vel ca ganske likt som X1800XT 512MB tror jeg, itillegg er det en del billigere ;)

Skal selv kjøpe nytt kort nå, men vet ikke hvilket av de to kortene jeg skal kjøpe :hmm: Eller om jeg skal kline til med X1900XT, men frykter at cpu'en min blir en flaskehals uansett

 

 

Test av kortet

Endret av B.H.H
Lenke til kommentar
Et 7800GTX koster 3495,- på netshop nå! det yter vel ca ganske likt som X1800XT 512MB tror jeg, itillegg er det en del billigere ;)

Skal selv kjøpe nytt kort nå, men  vet ikke hvilket av de to kortene jeg skal kjøpe :hmm: Eller om jeg skal kline til med X1900XT, men frykter at cpu'en min blir en flaskehals uansett

5514186[/snapback]

 

Nei, 7800gtx 256mb er ikke et alternativ for min del når x1800xt koster bare 200kr mer. For øyeblikket så har jeg kun en 15" lcd skjerm på 1024x768, så det meste blir overkill for meg uansett :p . Men jeg har j***** lyst til å bestille det x1800xt kortet altså... Hvis jeg bestiller oppkrav så kan jeg jo ombestemme meg da :hmm:

Lenke til kommentar
Det er minimal forskjell mellom de to kortene. Det er vel kunn i høyere oppløsninger med aa/af at ati kortet er bedre :hmm:

Regner med at det blir så jeg kjøper ATI kortet jeg og :love:

Har vel egentlig ikke råd men jeg klarer ikke å la være

5514249[/snapback]

For meg som er CRT-bruker blir det ihvertfall ATI neste gang også. I og med at både Nvidia og ATI er bra ytelsesmessig, så vinner ATI på "features" for min del. Jeg tenker først og fremst på 10-bit output, AVIVO, og "angle independent AF".

Lenke til kommentar
Det er minimal forskjell mellom de to kortene. Det er vel kunn i høyere oppløsninger med aa/af at ati kortet er bedre :hmm:

Regner med at det blir så jeg kjøper ATI kortet jeg og :love:

Har vel egentlig ikke råd men jeg klarer ikke å la være

5514249[/snapback]

For meg som er CRT-bruker blir det ihvertfall ATI neste gang også. I og med at både Nvidia og ATI er bra ytelsesmessig, så vinner ATI på "features" for min del. Jeg tenker først og fremst på 10-bit output, AVIVO, og "angle independent AF".

5514272[/snapback]

 

Ja, ATI leverer generelt bedre bildekvalitet med x1800- og x1900-serien :) . Dessuten yter det allerede bedre i de "gode" :p spillene, og driverne er visst ikke noe gode enda. X1800xt ser ut til å få mindre ytelsestap også ved aa og af bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...