Northcity Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 hei! jeg ska overklokke cpu'en min. en god gammel Socket A 2500 Barton som nå går på 1,92 ghz tror jeg. jeg har hatt problemer før når jeg dro den til 2ghz at pcen restarta, men jeg tror d har med at pcen var god og varm på den tia. nå har jeg 3 vifter som suger inn og 2 som blåser ut. hvor mye lengre forbi 2 ghz kan jeg gå? temperatur nå er ca 39-45 grader. Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 hei! jeg ska overklokke cpu'en min. en god gammel Socket A 2500 Barton som nå går på 1,92 ghz tror jeg. jeg har hatt problemer før når jeg dro den til 2ghz at pcen restarta, men jeg tror d har med at pcen var god og varm på den tia. nå har jeg 3 vifter som suger inn og 2 som blåser ut. hvor mye lengre forbi 2 ghz kan jeg gå? temperatur nå er ca 39-45 grader. 5414684[/snapback] Min xp 2500 barton kjører jeg nå på ca. 2.2ghz, og den er meget stabil. Jeg kjører minne/cpu ration på 1/1 med Corsair XMS3200 minne. Kjøler med luft. Du kan jo begynne med å "stille ned" minnet sånn at det ikke blir flaskehalsen i klokkingen, også ta noen steg oppover og se hva som skjer. Lenke til kommentar
BoOt3r Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 bruk "superPI" og prime95 for å sjekke stabilitet ettersom du går oppover, da alt kan "fungere ok" men CPU gjør regnefeil.., forresten ossen CPUkjøler har du?? dersom du har den vanlige burde du bytte ut den og få deg en skikkelig thermalright, bruk articsilver5 pasta og du kan slå min gamle 2600+1,9@2,5 ps lykke til;) , angående temp. ikke no unormalt hvis du har originalkjøler.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå