Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Granada 2.8l 1987 modell

bjZ

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med disse?

Fikk nettop et tilbud om en slik bil.

Noen som vet ca hvor mange hk det er i dem motorene, er vell en V6 hvis jeg ikke tar helt feil.

og jeg har hørt at dem liker suppe altfor godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2.8 forgasser har ca 135hk. Det er også forskjell på 2.8efi(elektronisk) og 2.8mfi (mekanisk). MFI versjonen kom i sierra/granada osv, men 2.8efi kom vel bare i scorpio.

Ang bensinforbruk spørs det veldig på hvilken motor du har, gasser eller innsprut?

Som en helt borti natta sammenligning bruker bilen min (nå om vinteren) 1,3-1,35 på bykjøring, med diverse spontane gasspådrag. På langkjøring kommer du kanskje ned mot 0,9

*edit: sikker på at du har skrevet riktig åsmodell? Scorpio tok over for Granada i 1985. Den bilen vi kjenner som scorpio i Europa het riktignok Granada i UK helt fram til froske-scorpioen kom i '95

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

Erik Braseth:

*edit: sikker på at du har skrevet riktig åsmodell? Scorpio tok over for Granada i 1985. Den bilen vi kjenner som scorpio i Europa het riktignok Granada i UK helt fram til froske-scorpioen kom i '95

Ja, har kanskje skrevet feil årsmodell, skal få det sjekka opp.

ketchez:

Hvordan ligger det an med rust og slikt?

Eneste rusten jeg fant var på døra på høyresida bake, ikke noe rust i kanalene heller.

Vet ikke så veldig mye om bilen, men vet at det er en 2.8 V6 med forgasser, bilen har stått lagret i en garasje i snart 2 år, akkurat vært inne til service å den var feilfri, starter å går som en klokke.

Lenke til kommentar
Erik Braseth:

Ja, har kanskje skrevet feil årsmodell, skal få det sjekka opp.

ketchez:

Hvordan ligger det an med rust og slikt?

Eneste rusten jeg fant var på døra på høyresida bake, ikke noe rust i kanalene heller.

Vet ikke så veldig mye om bilen, men vet at det er en 2.8 V6 med forgasser, bilen har stått lagret i en garasje i snart 2 år, akkurat vært inne til service å den var feilfri, starter å går som en klokke.

5417092[/snapback]

¨Hvor mye vil han/hun ha for den da? ;) Jeg synes det høres ut som en spennende bil.. kanskje ikke den mest bensin økonomiske, men... kan ikke faa i pose og sekk

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg har vært den lykkelige eier av tre Granadaer, og den siste var en 1984 2.8L med automat.

Det er en utrolig behagelig bil å kjøre, samtidig som du har krefter nok i massevis. Den er ikke av de raskeste fra 0 til 60, men fra 60 til 160 går det fort.

Forbruket ligger på 0.9 til 1.1 på langkjøring, og på 1.5+ ved grisekjøring.

Bilen går _ikke_ på blyfri bensin, så du er nødt til å ha på blyerstatning.

Det er mange som klager på at de slipper lett om vinteren, men her er jeg faktisk ikke enig. Legg noen kilo i bagasjen og du står neppe fast. Personlig synes jeg 240 og 740 er mye verre om vinteren.

Bilene er solide og lette å skru på. Rust finner du som oftest på bakskjermene og i kofferten. Løft på bagasjeromstrekket og se hva du finner.

Lykke til med bilkjøp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...