Gå til innhold

Powershot 620 vs speilrefleks E-300

Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger litt hjelp med valg av kamera.

Drar på en måneds ferie fra fredag, og må ta en rask avgjørelse.

Har 3-6000 til bruk av kamera (inkl. ekstra minnekort pga lang ferie)

Ønsker å ta gode bilder, primært av venner, familie, steder etc. Gjerne litt mer avansert etter hvert.

Tenkte i første omgang på Canon Polwershot 620 som har fått gode tester. Men har også fått inntrykk av at speilreflekskameraet Olumpus E-300 er noe jeg burde kikke på som et alternativ.

Viktig med lukkertid, da mitt gamle kamera var elendig på dette (bildene ble tatt 2 sek etter at situasjonen var over...)

Håper noen har noen innspill.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har tenkt å kjøpe dslr for å være fornøyd med den original pakken, og egentlig er på jakt etter et alternativ til semikompakt, synes jeg at E-300 til Olympus er det beste alternativet. Da får du (innenfor ditt budsjett) råd til større lagringsplass og evt ekstern blitz i tillegg, samt at kit-zoomen ikke frister for mye til utbytting (i motsetning til hvis du kjøper billigste fra Canon/Nikon).

Kr 4000,- er jo tross alt ekstremt billig for et kamera som tar så gode bilder. Det er ikke nødvendigvis muligheten for å bytte optikk som er eneste grunn til å kjøpe dslr. Mange føler de har større kontroll med dslr, og har ingen ønsker om å kjøpe bedre/mer optikk. Derfor blir mitt råd til deg; kjøp E-300 fra billigste nettshop.

(Ps: Selv bruker jeg Eos 20D, så jeg er ingen Olympus-misjonær)

Edit: Så først nå at du skal på ferie allerede på fredag. Kanskje litt kort frist å bestille over nett, da. Kanskje en fysisk butikk har et tilsvarende tilbud på Oly'en også. Noen som vet noe om det?

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...