Gå til innhold

Er det kult å bli kalt nørd/nerd?

kebbsi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er kult i musikk elelr datasammenheng :p men ikke på langt nær kult i skolesammenheng... ikke at jeg blir kalt skolenerd, men det må være ganske nedverdigende(vanskelig ord)

5416265[/snapback]

Ja huff, å være flink på skolen og tjener millioner når du blir voksen må være fryktelig! :ohmy:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En vennine av meg sier Nørd til alt, hu mener ikke noe vondt med det hu sier det bare når det skjer noe dumt / morsomt. Ganske gøy egentlig. hehe Hu er jo morsom.

Men ordet Nerd, ingen veit lengere hva det betyr. For det første er det ikke et sjeldsord. Det er ikke et vondt ord. Men et helt vanlig. Jeg skal fortelle ;)

En Nerd er:[b/]

En vitenskaps man, kan være nerd. Mannen i sko butikken kan være nerd. Han som kaller andre nerder er sikkert nerd selv. Menneskene i stortinget er nerder dem og.

En nerd betyr at det er et menneske som virkelig setter seg inn i en ting. Så mye at den dreier seg om alt i livet hans. Det kan være bil, fly, medisin, statens økonomi osv osv.

Så neste gang noen kaller deg det, se tilbake på dem og fortell dem at de er like mye nerd som deg!

Leste det i en bok vi hadde på skolen for noen år siden. Litt fasinerende ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...