norsemanGrey Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Skal kjøpe meg lett og liten bærbar som er stille og lett, men ikke alt for dårlig ytelse.... Hva tror dere om denne? Noen erfaringer? http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...fy&nComputer=25 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Blir bra hvis du spanderer mer ram og et skjermkort på den. Prisen kommer da oppi 9,5k. Men det blir verd det ihvertfall. Men du kan helt sikkert finne bedre alternativer Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Hvis jeg skulle kjøpt den hadde jeg nok tilpasset den med: 1GB Ram, 80GB HD (5400rpm), PCI Express Nvidia Geforce GO 6250TC 256MB, 1,733GHz Pentium M 740. Tror det blir ganske greit..... Men hvis det er noen som har non bedre alternativer til denne pcen tar jeg gjerne imot det Lenke til kommentar
anund Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg har selv en Whitebox CL30, kjøpt i desember. Er _veldig_ godt fornøyd med den! Oppgraderte til Pentium-M 1,73 GHz, 768 MB Ram, 60 GB disk og Nvidia Go 6250 skjermkort. Var definitivt verdt pengene. Etter min mening en veldig grei allround maskin. Lett å ta med seg. Greie komponenter som fungerer som de skal i Linux også... Bruker selv Linux som hoved-OS på den, uten problemer. Til og med wlan er nesten bare click'n'go. Skjermen har ok kvalitet, men ikke mer. Har ikke overflatebehandling ala "Crystalbright", noe som ville gjort den enda bedre. Oppløsningen (1280x768) er ok på en skjerm av den størrelsen. Det eneste rent negative jeg har å si, er at batterikapasiteten er ganske dårlig. Ca 2-2,5 timers aktiv bruk er for lite, imho. Whitebox selger et ekstrabatteri med større kapasitet, med det har de dessverre ikke på lager ennå. Dette skal holde 3,5-4 timer. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Det høres jo veldig bra ut ekstra batteri kan jeg jo kanskje spandere på meg litt senere nårr de får det inn. ...men denne skjermen, det står at den har "Crystal Clear effekt".... hva er forskjellen på det og det du nevner med "Crystalbright"? Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Det høres jo veldig bra ut ekstra batteri kan jeg jo kanskje spandere på meg litt senere nårr de får det inn. ...men denne skjermen, det står at den har "Crystal Clear effekt".... hva er forskjellen på det og det du nevner med "Crystalbright"? 5414604[/snapback] Er akkurat det samme, bare fabrikkene som har forskjellige betegnelser. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Det høres jo veldig bra ut ekstra batteri kan jeg jo kanskje spandere på meg litt senere nårr de får det inn. ...men denne skjermen, det står at den har "Crystal Clear effekt".... hva er forskjellen på det og det du nevner med "Crystalbright"? 5414604[/snapback] Er akkurat det samme, bare fabrikkene som har forskjellige betegnelser. 5414718[/snapback] hmmm...... kan de ha oppdatert den med en ny skjerm da? Siden amund her sier at hans CL30 ikke har "Crystalbright". Lenke til kommentar
anund Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 hmmm...... kan de ha oppdatert den med en ny skjerm da? Siden amund her sier at hans CL30 ikke har "Crystalbright". 5415076[/snapback] Tja. Skal vel moderere meg litt og si at jeg ikke husker om min skjerm er "Crystalbright". Trolig er den det. Men for å utdype: Denne skjermen er helt ok, men jeg har sett betydelig bedre skjermer. Kjøpte en Whitebox DL50 (?) samtidig. Denne hadde en mye bedre skjerm, imho, i betydningen lyssterk og klar, og med god innsiktsvinkel. Men som sagt - CL30'ens skjerm er fullt akseptabel. SItter og skriver på den akkurat nå Anbefaler CL30 hvis du er interessert i en PC med lav vekt, høy mobilitet, bra ytelse, bra grafikkløsning, ok skjerm og fantastisk pris/ ytelse forhold. Lenke til kommentar
geit Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg lurer også litt på en sånn.. Men hvor mye veier den? (i kg) Det står nemlig ikke på whitebox sine sider. er det 2,5 kg? 2,0 kg? osv.. og hvor god ytelse har grafikk-kortet? noen 3D-marks tall? Og til slutt, hvor lang tid tar det å få den tilsendt fra whitebox? De er jo kjent for å være treige. jeg må ha den innen 10 dager hvis det skal være aktuelt. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Ta en titt her. Fant denne i går. http://www.tweakup.dk/article/674/dk/ Lenke til kommentar
anund Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg lurer også litt på en sånn.. Men hvor mye veier den? (i kg) Det står nemlig ikke på whitebox sine sider. er det 2,5 kg? 2,0 kg? osv.. og hvor god ytelse har grafikk-kortet?noen 3D-marks tall? Og til slutt, hvor lang tid tar det å få den tilsendt fra whitebox? De er jo kjent for å være treige. jeg må ha den innen 10 dager hvis det skal være aktuelt. 5417162[/snapback] Veier 2,2 kg med standard batteri. Ytelsen på grafikkortet oppleves som "moderat" (kjører fint Battlefield 2 og NFSU på den, men med liten til moderat detaljrikdom). Whitebox har jeg selv dårlige erfaringer med fra tidligere når det gjelder hurtig transport... Men denne gangen overrasket de positivt. Husker ikke eksakt, men det var ikke mange dagene fra jeg bekreftet ordre til laptopen lå på postkontoret. Lenke til kommentar
HedHunter Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Har kjøpt meg en CL30 og er meget fornøyd. Ble overrasket over den gode kundeservicen til Whitebox. Ser at det er en del negativ omtale av WB på dette forumet, men jeg vil anbefale dem på det sterkeste. Eneste jeg har å utsette på CL30 er ganske høy varmeutvikling ca. midt under når jeg kjører f.eks større spill. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 ok....hvordan er varmeutviklinga sånn ellers da? er vifta stille ellers som regel? Lenke til kommentar
HedHunter Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 ok....hvordan er varmeutviklinga sånn ellers da? er vifta stille ellers som regel? 5465275[/snapback] Lite støy. Anbefales. Hvis du er kritisk til Whitebox kan du bare tenke på alle de som er fornøyde som aldri skriver innlegg Lenke til kommentar
029kid Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 er whitebox CL30 det samme som zepto 2314w utseendemessig ? Lenke til kommentar
Kimis Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Skal kjøpe meg lett og liten bærbar som er stille og lett, men ikke alt for dårlig ytelse.... Hva tror dere om denne? Noen erfaringer? http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...fy&nComputer=25 5414138[/snapback] Ikke kjøp fra whitebox, det tar lang tid å få pc'n tilsendt og hvis det er noen problemer tar det evigheter å få den reparert... Jeg venter nå på at min pc skal bli reparert, det har til nå tatt 7 uker og jeg venter fortsatt... Lenke til kommentar
HedHunter Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Slett ikke alle som er misfornøyd med Whitebox. Jeg fikk pcen etter et par dager. De som er fornøyde skriver sjelden på dette forumet. Lenke til kommentar
sveinaha Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg vurdere selv å kjøpe WB sin CL30, men lurer på et par ting om den.. Er det noen som kan legge ut noen bilder av den tatt fra siden slik at man ser plasseringen på tilkoblingsportene iforhold til hverandre? Hvordan er chassiet? Virker det solid eller får man litt "billig-plastikkfølelse"? Og hva er de utvendige målene på maskina? Lurte også på en litt generell ting. Hvordan merker man at en 5400rm harddisk er tregere enn en 7200? Merker man det bare på filoverføring, eller merker man at det er en flaskehals også ved generell bruk? Lenke til kommentar
HedHunter Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg vurdere selv å kjøpe WB sin CL30, men lurer på et par ting om den.. Er det noen som kan legge ut noen bilder av den tatt fra siden slik at man ser plasseringen på tilkoblingsportene iforhold til hverandre? Hvordan er chassiet? Virker det solid eller får man litt "billig-plastikkfølelse"? Og hva er de utvendige målene på maskina? Lurte også på en litt generell ting. Hvordan merker man at en 5400rm harddisk er tregere enn en 7200? Merker man det bare på filoverføring, eller merker man at det er en flaskehals også ved generell bruk? 5577333[/snapback] Se på testen av Zepto Znote, samme maskin (http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/zepto_znote_2314w/19160) Er meget fornøyd med min CL30. Kjører NFS:Most Wanted og det rocker! Kjøpte en Thermaltake Coolpad i tillegg. Gir meg god kjøling(ikke at varmen er et problem) og 4 ekstra USB. Anbefales! Lenke til kommentar
sveinaha Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hvordan er det med batteri på CL30 fra WB... Er det mulig å få bestilt 9-cellers som på Zepto? Hva koster isåfall dette ekstra? (Har spurt WB per mail, men ikke fått svar enda). Lurte også på om det var mulig å skifte mellom det integrerte skjermkortet og Nvidiaskjermkortet under bruk for å spare på batteriet...? Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå