Gå til innhold

Defekt skjerm på Dell Inspiron 2200

inspir

Anbefalte innlegg

I morges da jeg åpnet lokket på min Dell Inspiron 2200 etter den hadde stått på i natt (skjermen avslått). Så kom bare bildet i ett sekund og gikk av igjen.

Slo deretter av PC'en og på igjen, ser oppstartsbildet i ett sekund, dermed blir skjermen svart. Ser ut som bildet som kommer ut ser helt klart ut og som det skal, men blir helt sort igjen, men hvis jeg ser veeeldig godt etter, nesten umulig.. så ser jeg litt av bildet skimtet på det sorte lerretet.

Maskinen er bare 6 måneder gammel, men valgte 90-dagers garanti hos

Dell for å spare penger :hrm:

Da blir det nok reklamasjonssak, noen som vet hva problemet er og

hvordan det eventuelt kan løses?

Blir jeg nødt til å kjøpe en ny maskin blir det ikke Dell igjen...

Den funket jo rimelig bra hver dag i sin tid, selv om dette er billig skrot

må man vel regne med en lengre levetid enn dette.. :realmad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. kan ikke hjelpe deg med hva som er galt med maskina, men en ting er vel sikkert. uansett hva du mener du har gjort for å spare penger på garantien, så er det ikke noe som heter 90 dagers garanti på slike produkter. det er 1 år i følge kjøpsloven. så dersom det ikke er brukerfeil, så er det en garantisak. lykke til!

olav

Lenke til kommentar

Det er nok baklyset til LCD skjermen som er gåent.

Det er tull å betale noe ekstra for forlenget garanti, så lenge den ikke gir deg noe mer enn det utover kjøpsloven.

Kjøpsloven gir deg 2 års reklamasjonsrett, og 5 år om varen er ment for å vare vesentlig lengre enn 2 år.

Garantier på produkter er generelt bare å gi blaffen i, da den som regel er kortere og dårligere enn de rettigheter en allerede har i kjøpsloven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...