Gå til innhold

Epox EP-4G4A+ Problemer i Win2000 - PCI og sånt

CdBuRnR

Anbefalte innlegg

Hmm..

Vel de fleste med litt peil vet jo at Windows 2000 har en bug med sin ACPI (Advanced Configuration Power Interface) eller.no sånt..

som gjør at alle pci enheter omtrent får samme IRQ, som i mit tilfelle blir IRQ 9..

Såh.. når jeg f.eks. spiller musikk i winamp , laster ned , surfer på nett osv.. så får jeg avogtil litt sån krrsh lyder i lydkortet, akkurat som om pakker "koliderer " på pci bussen..

har følgende pci enheter:

CMD 649 UDMA 100 kontroller m 4 disker

Sb Audigy Retail

3com 100 Mbit

Tekram DC 315 SCSI

ALT av innebygde interne enheter er disabla,eneste aktive er usb, floppy 1 , ide og com1..

btw for bilder av prosjektet se her :grin:

http://home.no.net/headbonk/Members/CdBuRn...er/Pc_Prosjekt/

Menneh.. sku gjerne ha fått fiksa det.. er litt små irriterendes, alt funker smooth i WinXP da , for den har ikke den ACPI buggen.

Det andre jeg kan gjøre og som jeg snart gjør igjen, er å disable ACPI i win2k (installerer driverne for standard pc) men da vil den bare kjøre pio på diskene på interne ata kontrollere, så mister jo de da iogmed at må bruke pci raid kortet eller highpoint raid kortet, men men får klare meg med "bare" 8 ide enheter.. hehe..

Maskina funka KNALL rock solid @ 3.06 ghz når jeg disabla acpi og alle enheter fikk kjøre sine egne irq'er..

se bl.a 3dmark score (med gammel detonator 30.38, ville fått mer med 40.41)

http://home.no.net/headbonk/Members/CdBuRn...00+_3dmarks.jpg

Btw jeg ekke så god med sån åssen jeg får html kode inni her, hehe... så ikke klag

[ Denne Melding var redigert av: CdBuRnR på 2002-09-09 23:22 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...