ruva Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) I perfekt stand og kjøpt fra USA. Hva er bruktprisen for dette i Norge? Vurderer å selge det men kun hvis riktig pris Noen forslag? Bilde av objektivet: http://public.rune.speedpost.net/sigma80400.jpg Endret 10. januar 2006 av ruva Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hvis jeg var på utkikk etter det og alle papirene var 100% i orden så ville jeg strukket meg til 5500 kr. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Koster 11450,- i Norge, og bruktpris vil generelt være 2/3 til 3/4 av prisen, ca kr 7500,- til 8500,-. Siden det har optisk bildestabilisator kan du kanskje regne med at det er fhv lettsolgt? Det vil trekke noe ned siden man ikke har reklamasjonsrett etter Forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
krillbaaten Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg synes ikke 8000-8500 er noen urimelig pris. Dette er jo en kongeobjektiv! Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Enig i det er et godt objektiv, men med mindre du meget strengt trænger til at tage billeder ved dårligt lys, så vælg sigma 50-500 HSM. Det er samme pris og du får 100 mm mere. jeg købte 80-400 i efteråret og lidt efter en 1,4 X extender - som derefter sad på hele tiden så jeg solgte 80-400 mm OS og købte den anden hvilket jeg ikke har fortrudt. Jeg bruger den stort set altid med monopod medmindre det er fra bilen og med den størrelse objektiv, så er et stativ fra eller til ikke noget der betyder noget. OS hjælper jo alligevel ikke på bevægelige motiver, og hvis man gør sig lidt umage, så kan man faktisk - med lidt held - tage billeder ned til 1/25 sekund Til det billede knælede jeg ned, støttede kameraet både mod knæet og på monopod og brugte samme teknik ved "aftræk" som hvis jeg skulle skyde med riffel (halv udånding - holde vejret - trykke laaaaansomt, så "skuddet" går som en overraskelse) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå