mushi Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Enig med Betroz, kjøp heller g71 når den kommer, et par gig ram og en fx60, så har du nok en pc du kan kose deg med i 1-2år. Selv skal jeg vente til vista/dx.10 og amd m2 kommer. Kjipt å bruke 5k på et skjermkort, så kommer det et fett spill i dx.10 og da får du ikke kjørt det med de nye fancy effektene. Vis du har en pc som du regner med duger ut året eller ihvertfall til høsten, så ville jeg ventet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 HeAtHeN: Start heller en egen tråd der du spør om tips til opsett av en PC. Forklar også spesifikt HVA du vil at PCen skal egne seg best mulig til. Er det f.eks om å gjøre å tømme en konto? Eller å få best mulig spillytelse på en 19" LCD-skjerm? Eller å få best mulig spillytelse på en 24" LCD-skjerm? Eller å få mest mulig å skryte av på jobben/skolen/i nabolaget? Eller den å få den til å yte best mulig i andre situasjoner? Hva er det du prøver å oppnå ved å kjøpe en svindyr PC i stedet for en mer normalt priset PC? Hva er du villig til å ofre av penger, støynivå, plass osv for å få den slik du vil ha den? Ellers: FX-60 kom som forventet og yter som forventet. Det eneste spennende blir å se om det kommer noen nye rekorder i benchmarks fremover på grunn av bedre klokkeegenskaper og variabel multiplier (og dertilhørende bedre muligheter for å optimalisere FSB og minnehastighet) Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Enig med Betroz, kjøp heller g71 når den kommer, et par gig ram og en fx60, så har du nok en pc du kan kose deg med i 1-2år. Selv skal jeg vente til vista/dx.10 og amd m2 kommer. Kjipt å bruke 5k på et skjermkort, så kommer det et fett spill i dx.10 og da får du ikke kjørt det med de nye fancy effektene. Vis du har en pc som du regner med duger ut året eller ihvertfall til høsten, så ville jeg ventet. 5420552[/snapback] HUMMM... veit ikke om jeg klarer å vente så lenge som til høsten da... Grøss det er sinnsykt lenge til... Jeg ser jo at det alltid vil komme noe bedre, og er litt redd for den måten å tenke på også... ( selv om jeg jo holder på slik selv da altså.. ) Det kommer jo alltid noe som er mye bedre.... Men..men... Jeg må inrømme at jeg er blitt veldig usikker... For det virker jo som det er ganske så revolusjonerende ting på gang... Kanskje jeg må la dette vente til neste PC igjen.. for da er det jo selvfølgelig noe som er enda bedre enn dette igjen...... at dette får bli neste PC, altså om 3-4 år... Nå er jeg mest opptatt av det jeg kan få i løpet av de neste to månedene... Og hadde det ikke vært for at mange her sier at det ikke finnes nok kraft i FX-57 eller FX-60 til å drive to GTX 512 effektivt så hadde jeg bestillt dette i dag. Nå er jo G71 lansert så da blir jo alternativet 2 av dem i steden kanskje... Men jeg vil jo ikke putte to av dem inn i maskinen, viss jeg bare får utnyttet 80% av ett av kortene... Har egentlig ikke fått noen helt eksakt svar på det der problemet heller.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Nå kommer jo skjermkortdrivere med mer og mer optimalisering mot dual-core prosessorer og i tillegg at spill får mer direkte støtte. Så skulle jeg kjøpt det råeste i løpet av 2 måneder hadde jeg gått for en FX-60 og 2 stk. 7800GTX 512MB og 2GB DDR PC4000 med low latency. Med optimalisering for dualcore i drivere og i spill er dette det nærmeste du kommer en CPU som kan drive slik rå skjermkortkraft. Kunne vært fristende å vente til neste FX DC som kommer på AM2 også pga 1GHz(PC8000)DDR2 minne med low latency. Men en godt fungerende plattform på AM2 er nok mer enn 2 måneder frem i tid. Alternativt, FX-60 på en "Xfire 3200" plattform med 2 stk X1900XTX 512MB(R580) som er rett rundt hjørnet, 24/1-06. Så får du neste generasjons skjermkort med på kjøpet. Endret 11. januar 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 HeAtHeN: Start heller en egen tråd der du spør om tips til opsett av en PC. Forklar også spesifikt HVA du vil at PCen skal egne seg best mulig til. Er det f.eks om å gjøre å tømme en konto? Eller å få best mulig spillytelse på en 19" LCD-skjerm? Eller å få best mulig spillytelse på en 24" LCD-skjerm? Eller å få mest mulig å skryte av på jobben/skolen/i nabolaget? Eller den å få den til å yte best mulig i andre situasjoner? Hva er det du prøver å oppnå ved å kjøpe en svindyr PC i stedet for en mer normalt priset PC? Hva er du villig til å ofre av penger, støynivå, plass osv for å få den slik du vil ha den? Ellers: FX-60 kom som forventet og yter som forventet. Det eneste spennende blir å se om det kommer noen nye rekorder i benchmarks fremover på grunn av bedre klokkeegenskaper og variabel multiplier (og dertilhørende bedre muligheter for å optimalisere FSB og minnehastighet) 5420828[/snapback] Det har jeg gjort også..... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=522166 Jeg er på jakt etter en monster maskin, og vet smertelig godt at denne ikke vil være så bra om 3 år, men den vil i hvertfall være bedre enn en maskin til 15.000 kr. Jeg kjøper en sykt påkostet maskin hvert 3-4 år, og så kompanserer jeg litt i det 3 året... og slik har jeg rukket å spare opp nok hver gang... jeg estimerer ca. 1500 kr pr måned, og det blir en del på tre år... Det er jo ingen som sjekker damer med PC specs da.. men jeg vil bare ha noe som holder "litt lenger". og som jeg er fornøyd med "litt lenger". Og som gir meg en følelse av å ha det beste "litt lenger". Men på grunn av usikkerheten omkring dette med hva som klarer å drive 1 GB skjermkort har jeg stagnert litt i prosessen... Når folk sier at jeg ikke klarer å utnytte et G71 kort engang.. så blir jeg redd altså.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Heathen: vet ikke om du leste innlegget mitt, men det er noen momenter å være klar over der. Ellers er jo denne noe av det råeste du kan få i dag. http://www.hwb.no/nyhet/serverarkitektur/4...dsstasjon/22543 Og husk at skjermkortdrivere og spill stadig blir flinkere til å utnytte flere kjerner og prosessorer. Endret 11. januar 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Ellers er jo denne noe av det råeste du kan få i dag.http://www.hwb.no/nyhet/serverarkitektur/4...dsstasjon/22543 5421155[/snapback] Dårlig tips p.g.a.dårlig latency til minnet, lavere klokket CPU'er og sannsynligvis har Heathen store nok problemer med å utnytte 2 kjerner effektivt. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Ellers er jo denne noe av det råeste du kan få i dag.http://www.hwb.no/nyhet/serverarkitektur/4...dsstasjon/22543 5421155[/snapback] Dårlig tips p.g.a.dårlig latency til minnet, lavere klokket CPU'er og sannsynligvis har Heathen store nok problemer med å utnytte 2 kjerner effektivt. 5421937[/snapback] Ikke veit jeg, men jeg skal "bare" ha en 24 tommers Widescreen skjerm uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå