Gå til innhold

Athlon 64 FX får doble kjerner

Anbefalte innlegg

Hva er siste i tillegg til FX60 som ble nevnt her i en annen artikkel X2 5200+? Men de sier jo også at S939 vil leve videre en god stund og jeg forstår ikke helt den konklusjonen hvis det ikke kommer nye prosessorer til den.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er siste i tillegg til FX60 som ble nevnt her i en annen artikkel X2 5200+? Men de sier jo også at S939 vil leve videre en god stund og jeg forstår ikke helt den konklusjonen hvis det ikke kommer nye prosessorer til den.

5415561[/snapback]

Det kan jo godt komme endel nye CPUer selv om ingen av de er reakere enn FX-60. Er det ikke sånn det er på s754 nå?

AtW

Lenke til kommentar

ATW:

Nå har ikke jeg påstått det vil komme "raskere" prosessorer enn FX-57 og FX60. Men

Vanlige S939 prosessorer vil de fortsette å produsere nye modeller av i lang tid.

Vet dog du ikke mente det slik.

Men så spørs det hvor rask FX60 egentlig er da, og i hva? Spill? I annen generell ytelse så er det vel ikke helt fremmed å tro at man kan få s939 prosessorer som vil ha bedre ytelse? FX5800+? 4 kjerners CPU(hvis det ikke begrenses av s939)?

Men det er absolutt noe å tenke over ja, er FX60 så fantastisk at vi i løpet av et helt år ikke vil få andre alternativer til s939 som faktisk gir bedre ytelse i enkelte grener?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Denne gang vil jeg ihvertfall vente med å kjøpe ny plattform til AMD soklene har etablert seg ordentlig. Gidder ikke å gå på limpinnen igjen (ala socket 754).

Off Topic: Trist at Turion for socket 754 ikke har kommet seg til webbutikkene i prisguiden.hardware.no . Alle Turion CPU'er står i 0 som antall for tiden.

Lenke til kommentar

Føler meg litt n00b her nå, men jeg har blitt noe forvirret av alt dette...

Jeg holder på å sette sammen en PC med Ahtlon FX-57, men siden FX-60 er kommet så er det vel like greit å slå til på den.....

Men hvordan kan det ha seg at Intels monster klarer 4,26 GHz (intel pentium extreme edition dual-core 955w/HT overclocked to 4.26GHz) ??

Så skriver dere at denne AMD saken ikke klarer mer enn 3GHz i beste fall....

hva er det jeg går glipp av......

Lenke til kommentar
At ikke Mhz er alt her i verden for å oppnå god ytelse. AMD har mye høyere ytelse pr. Mhz.

5415979[/snapback]

så man kan egentlig ikke sammenligne dem da.....

Blir som Mac vs PC på en måte... ?

Viss du skulle vurdert Ahtlon 64 FX-60 på like premisser, altså regnet ut hva ytelsen pr MHz sånn ca. ville FX-60 passere 4,2 GHz da...

ser at det kanskje var litt snodig spørsmål....

Men dette sliter jeg litt med....

Lenke til kommentar
Jeg holder på å sette sammen en PC med Ahtlon FX-57, men siden FX-60 er kommet så er det vel like greit å slå til på den.....

Men hvordan kan det ha seg at Intels monster klarer 4,26 GHz (intel pentium extreme edition dual-core 955w/HT overclocked to 4.26GHz) ??

Så skriver dere at denne AMD saken ikke klarer mer enn 3GHz i beste fall....

5415955[/snapback]

Du sammenligner overklokkede prosessorer her, fins nok av tester rundt omkring som sammen ligner Intel EE med FX-57 på diverse ytelse. Først bør du tenke igjennom om du ønsker dual-kjerne, det passer vel best å ta i CPU kategorien. Personlig vil jeg anbefale deg FX-60 fremfor FX-57 siden prisen er lik - to for prisen av en.

Lenke til kommentar
Du sammenligner overklokkede prosessorer her, fins nok av tester rundt omkring som sammen ligner Intel EE med FX-57 på diverse ytelse. Først bør du tenke igjennom om du ønsker dual-kjerne, det passer vel best å ta i CPU kategorien. Personlig vil jeg anbefale deg FX-60 fremfor FX-57 siden prisen er lik - to for prisen av en.

5416374[/snapback]

Jeg veit ikke hva jeg ønsker egentlig...

Jeg vil sette opp den råeste PC'n som mulig...

om den koster 35.000 so be it....

Jeg har lest meg idiot på diverse tester, og for hver test jeg leser jo mer forvirret blir jeg... :ermm:

"to for prisen av en", et utrolig godt poeng da....

Lenke til kommentar

Hadde FX-60 kostet halvparten så mye, så hadde jeg kjøpt den på dagen. Men oppe i 10K er drøyt for å si det mildt! AMD hadde solgt MANGE fler hvis prisen var lavere. La oss si 1000,- kr mer enn modellen under.

FX-60 og en Big Typhoon gjør nok 3.0 Ghz men ikke mer tror jeg. 2.8 burde gå vel.

Lenke til kommentar
Hadde FX-60 kostet halvparten så mye, så hadde jeg kjøpt den på dagen. Men oppe i 10K er drøyt for å si det mildt! AMD hadde solgt MANGE fler hvis prisen var lavere. La oss si 1000,- kr mer enn modellen under.

FX-60 og en Big Typhoon gjør nok 3.0 Ghz men ikke mer tror jeg. 2.8 burde gå vel.

5417072[/snapback]

Hadden FX-60 kostet halvparten, så kunne det blitt økonomiske problemer for AMD.
Lenke til kommentar

Det triste er jo ikke at den er dyr, det triste er at du må overklokke for å få den på lik linje med en Fx57 som nå koster av gårde på 2.8ghz og som er kjappere enn en FX60 på nesten alle spill (går ut i fra at det er spill som er hovedinteressen for de som kjøper denne prosessoren). Sitter og koser meg med en Fx55 som jeg har klokket til Fx57 nivå, nå har min gammel kjerne og er langt i fra så villig som en FX57 hadde vært, men men.. shit au.. det er så lite og hente.

Når det gjelder en gaming pc til 35k så er vel det med nød og neppe 35k holder for en gaming pc.. spesielt om du vil ha noe annet enn bare rå grafikk ytelse (2x 7800GTX 512mb). Raptor eller SCSI disker i Raid0 eller Raid5, Rå LCD skjerm.. 50k ender du kjappt på.. :)..

Lenke til kommentar
Det triste er jo ikke at den er dyr, det triste er at du må overklokke for å få den på lik linje med en Fx57 som nå koster av gårde på 2.8ghz og som er kjappere enn en FX60 på nesten alle spill (går ut i fra at det er spill som er hovedinteressen for de som kjøper denne prosessoren). Sitter og koser meg med en Fx55 som jeg har klokket til Fx57 nivå, nå har min gammel kjerne og er langt i fra så villig som en FX57 hadde vært, men men.. shit au.. det er så lite og hente.

Når det gjelder en gaming pc til 35k så er vel det med nød og neppe 35k holder for en gaming pc.. spesielt om du vil ha noe annet enn bare rå grafikk ytelse (2x 7800GTX 512mb). Raptor eller SCSI disker i Raid0 eller Raid5, Rå LCD skjerm.. 50k ender du kjappt på.. :)..

5419257[/snapback]

En FX-60 har mer cache, og bare 200 mhz mindre enn en FX-57. Klokkehastigheten tilsvarer kanskje 3-4%. Jeg vil si den er mer enn "på linje med" fx-57 personlig.

AtW

Lenke til kommentar

Benchmarks er èn ting. Du merker ikke de 200 Mhz når du spiller uansett. Skal du bruke over 8000,- kr på en CPU så er jo FX-60 det smarteste valget. Dual core patchen til Quake4 viser at en FX-60 slår FX-57 :

d3800.gif

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

5419257[/snapback]

Men så var det dette med at ikke prosessoren klarer å utnytte skjermkortet da??

At prosessoren blir flaskehals da altså....

Er klar for å putte to 7800gtx 512 inn jeg viss det gir noen effekt....

Og jeg vil gjerne se et eksempel på et PC oppsett til 50.000 kr...

Jeg mottar gjerne en PM fra noen som har et oppsett på det råeste av det råeste...

For å si det slik... er det det som skal til, så er jeg klar jeg....

Edit: en liten presisering bare...

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar

Å bruke 50000,- kroner på en PC er bare dumt. En slik PC vil bli utdatert ganske fort den også. Det er ikke slik at hvis du kjøper en FX-57 eller FX-60 prosessor så holder den i flere år fremover. 2 stk Geforce GTX 512 kort vil heller ikke det. Kjipt å vite at til høsten så kommer det ett skjermkort som er like raskt som dine 2 Geforce GTX 512 kort....!

Nei for all del ikke bruk 50000 kr på en PC! Du vil angre. Den vil være best der og da, men 6 måneder frem i tid så er den ikke det lenger. Hva tenker du da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...