V-by Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Hei. Haster I dag tidlig mistet jeg lommeboken på bussen. Det skulle aldri ha skjedd Har hatt kontakt med buss selkapet, og de har ikke funnet den, og det jeg lurer på er om det går ann å få igjen et kjørebevis, slik at jeg kan øvelseskjøre innen i morgen, Har kjøretimer da, og masse bortkasta penger hvis jeg ikke har noe kjørebevis, men så er jo også min legimitasjon borte å... så går det ann å få noen form for øvelseskjøingbevis innen i morgen? (jeg har mopedlappen) Pluss at jeg blir 18 på torsdag, og vil ha leggen min da Endret 10. januar 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 ååå..Den er kjip da!..Er du heldig så er det en snill sjel som har tatt vare på den og kontakter deg i løpet av dagen. Krysser fingrene for deg Lenke til kommentar
V-by Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 På bussen er det som oftest bare småunger som sitter på... får håpe det er noen greie som har funnet den da... men hvis ikke skulle jeg gjerne ha kunnet øvelseskjørt i morgen.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hva slags kjørebevis trenger man for øvelseskjøring? Må være noe nytt, eller så er jeg gammel... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 mopedbevis, eller bevis for fullført trafikalt grunnkurs og legg til det tror jeg. Og jeg har nå ingen av delene Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Mye rart for tiden, før var det bare til å øvekjøre om man var 16, men staten mener sikkert vi må passes på enda mer. Har du tatt kontakt med politiet? Kan være de har fått den inn (med en god porsjon flaks).. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Nei, kan sjekke, men tviler egentlig, siden jeg tror folk som finner noe på bussen leverer det til bussjåføren... men skal sjekke. Og for å øvelseskjøre med bil nå, må du ta trafikalt grunnkurs, eller popedlappen eller lett mc... Edit: Noen som vet om jeg kan få noe kjørebevis kjapt? Har vert å sperret bankkortet mitt nå. Edit2: Fått igjen lommeboka nå, Bussjåføren hadde funnet den Endret 10. januar 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Mista lommeboka på bussen en gang også. Dukket opp igjen via posten og politiet 2 mnd. etterpå med alt av kort - 500 i kontanter. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Fått igjen lommeboka nå, Bussjåføren hadde funnet den 5413808[/snapback] Se.. Det finnes greie folk der ute ( og flaks ) Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Har man ikke krav på 10% av verdien i en pengbok hvis man finner en på gaten? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jo, stemmer det CurSe. Bra det ordnet seg da, tu30r6. Lenke til kommentar
hdanielsen64 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Har man ikke krav på 10% av verdien i en pengbok hvis man finner en på gaten? 5420888[/snapback] Sikker på at dette ikke bare er "common courtesy"? Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Du har nok ikke krav på det, men som nevnt er det en fin gest! Synes det er supert at den kom til rette igjen. Det finnes bra folk her i verden! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Du har nok ikke krav på det man har det.. Fant engang en lommebok med 1150 kr. i, ved en jyskbutikk.. Kjerringa som skulle hente seng til sønnen sin ble fortvilet, og sjekket hos purken.. Der fant hun lommeboken.. Men med bare 1050 kr. (fikk ikke 10% , men de kunne ikke drive å veksle ) Politiet tar ut penger til deg bare, fordi man har "krav" på det! Edit: Legger til at pappa fant en lommebok med mer penger i en gang.. Kjerringa ble helt vill da hun fikk den tilbake, og sendte blomster på døren.. Ga pappa en liten gave.. Skrev i avisen et par ganger ;p Skulle nesten tro det var mer enn en lommebok på gang ;P Gjett om han ble ertet for det x] Endret 12. januar 2006 av espennyh Lenke til kommentar
V-by Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Heldigvis hadde jeg ikke kontakter i lommeboka. og ingenting ble borte Bra det finnes greie folk Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Da jeg var yngre fant jeg en lommebok med litt i underkant av 1000,- i, samt en hel bunke kort (AMEX, Diner, osv). Hvordan vi fant fram til mannen som eide den, vet jeg ikke, men jeg fikk hvertfall alle pengene som var i lommeboken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå