Sendell Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Jeg har en bærbar pc med Win XP Home ed. på, som skal brukes i to forskjellige nettverk daglig: - Ett nettverk på jobben hvor ip-adressen og nettmasken er fastsatt. - Ett nettverk hjemme hvor jeg er nødt å benytte DHCP for å få ADSL til å fungere. Er jo litt tungvindt å endre instillingene for hver gang, da PC'en brukes begge steder daglig. Noen som har noe forslag på hvordan jeg kan gjøre dette? Er det mulig å ha installert to forskjellige nettverk på maskinen, slik at den selv kjennner igjen hvor den er? (på nettverksnavn etc.) Lenke til kommentar
EC Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Du kan opprette to tilkoblinger under start > settings > network and dial-up connections Merk av for "show icon in taskbar..." Når du bytter nettverk, høyreklikker du på ikonet på taskbaren (ved siden av klokka) og velger "disable". Så klikker du start > settings > network and... og velger den andre tilkoblingen. Dette er framgangsmetoden i Windows 2000, tror det er noenlunde likt i WXP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå