Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Et STORT problem

Anbefalte innlegg

Jah. Kjøpte ny harddisk for noen dager siden, og en ny 120 mm vifte. Kobla til de ... alt helt korrekt. Installerte harddisken ... og skulle spille litt wow. Da jeg startet wow klikka pcen, så jeg rsa den. Da pcen var slått på, var bildet plutselig kornete. Jeg tenkte det hadde noe med strømforsyningen iom at jeg kjører 3x hdd, gf6800ultra, 1 dvd brenner og 3 vifter på en 360watts strømforsyning. Så jeg bestemte meg for og ta ut de unødvendige tingene, jeg tok ut dvd-brenner og 2* 80mm vifter. Jeg klarte selvfølgelig og rote til oppstartsledningene da jeg dro ut den ene vifta, så jeg knota litt med det en 5 min.

Endelig fikk jeg starta opp. Skrudde på pcen, men nei da, ikke noe tegn til forbedring. jaja, "tar ut den nye hdd'en da" tenkte jeg, men da jeg skulle skru den på var det fortsatt samme problem. Så jeg skrudde den av øyeblikkelig. Men da jeg skulle skru den på funka ikke bildet... Så jeg skrudde den HELT av, og skrudde den på ... Fortsatt ikke noe tegn på forbedring. Jeg ble så oppgitt at jeg gikk og la meg, så jeg våknet ca. 1 time etterpå. Pcen hadde plutselig blitt skrudd på ... hørtes ut som strømforsyningen ikke kunne gi nok strøm, for den kjørte sånn opp og ned. jeje, tenkte jeg og skrudde av strømmen, og skrudde på pcen. men den funka faen meg ikke.

så i dag da jeg våkna skrudde jeg på pcen. Kunne skru den på, men ikke noe tegn til at skjermen funka.

For dere som orker og lese dette. Har ikke deler og bytte ut med, så jeg leverer den mest sannsynlig på reperasjon. Men om dere har noen sånn "kjente problemer" hadde det vært fett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er harddiskene IDE eller SATA (Hvis IDE hvordan er de satt opp [master/slave/Cable Select]).

Hvilken strømforsyning har du (ikke med i oppsettet ditt) Navn og Watt er nødvendig. 120 mm viften - er det en kabinettvifte og hvordan er den koblet?

Har du sjekket:

- Evt pipe/led-signaler fra hovedkort?

- At CPU vifte går rundt og er koblet til CPU-fan på HK?

- At skjermkort ikke har kommet ut av stilling (ta ut og monter på nytt)?

Edit:

Ser at strømforsyning er 360W. Dette kan være lite (avhengig av merke).

Endret av PerB
Lenke til kommentar
Er harddiskene IDE eller SATA (Hvis IDE hvordan er de satt opp [master/slave/Cable Select]).

Hvilken strømforsyning har du (ikke med i oppsettet ditt) Navn og Watt er nødvendig. 120 mm viften - er det en kabinettvifte og hvordan er den koblet?

Har du sjekket:

- Evt pipe/led-signaler fra hovedkort?

- At CPU vifte går rundt og er koblet til CPU-fan på HK?

- At skjermkort ikke har kommet ut av stilling (ta ut og monter på nytt)?

Edit:

Ser at strømforsyning er 360W. Dette kan være lite (avhengig av merke).

5413744[/snapback]

Harddiskene er SATA. De er ikke oppsatt.

Har chieftec kabinett, hvor strømforsyning fulgte med.

120 mm viften, er en tilleggsvifte som er koblet i strømledningen fra kabinettet.

Har ikke sjekket det helt, kan være det. For når maskiner starter opp, piper den ikke en gang - som den vanligvis gjør. Sjekker det straks.

CPU-vifta fungerer utmerket.

Har prøvd og ta skjermkortet inn og ut. :\

Lenke til kommentar

pcen din får nokk ikke nokk strøm, bare ikke prøv så altformye mere med den strømforsyningen, grunnen til at pcn din restartet seg når du startet wow er pga da må skjermkortet ha mere strøm, og det har bare ikke en 360 watts strømforsyning nokk til. "det er med allt det andre du har i pcen".

Kjøp deg en bedre men billigere strømforsyning og du er online@wow at no time.

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...