ThomasWH Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Skal jeg kjøpe 1 GB med rask ram: Corsair TWINX1024-3200XL (2 x 512 MB brikker) Eller 2 GB med treg ram: Corsair VS1GB400C3 (1 x 1 GB brikke) Corsair VS1GB400C3 (1 x 1 GB brikke) Hovedkortet mitt er et ASUS P4S533 uten støtte for dual channel. Spørsmålet mitt er vel om jeg får best nytte av 1 GB med rask ram eller 2 GB med treg ram! Bruken av min PC går i retning av grafikktunge Microsoft Flight Simulator, og en god del med Adobe Photoshop. Håper noen har noen vise ord i denne spennende duellen med Corsair ram! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Ytelseforskjellen på "like" brikker med totalt 1GB eller 2GB er ikke så stor. Så jeg tror at 1GB raskt minne vil være det beste. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Ytelseforskjellen på "like" brikker med totalt 1GB eller 2GB er ikke så stor. Så jeg tror at 1GB raskt minne vil være det beste. 5413562[/snapback] Nope du, har nylig bestillt 2 gb minne selv som jeg går å venter på, skulle egentlig ha 1 gb. Der var hadde jeg bestemt meg for merke og alt, men siden prisene er falt en del ble det litt rådslåing med en kompis innen faget "pc arcitecktur". Fant minne etter mye søking og lesing av tester mm. EKS 1: om 2 stk 512- med timmings 2-2-2-6 og EKS 2: 2stk 1gb timmings 3-4-4-8, er ikke den heelt store forskjellen,men kun for oveklokkere. Så mengde minne EKS 2 fyller "opp mot" timmingsene til EKS 1. Og tiltider faktisk utførere noen oppgaver også raskere, samt at harddisk får slappe av litt mere og ikke stå å dundre og kjøre på full gass hele tiden. Skal se om jeg finner tilbake til noen av de testene jeg leste før jeg bestemte meg å gå for 2gb. Og legge linkene her til deg. Endret 10. januar 2006 av KenBjork Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 les blant anna denne testen : http://www.virtual-hideout.net/reviews/geil_2gb_value/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå