Gå til innhold

problemer med NorthQ 400watter

Anbefalte innlegg

jeg fikk en northq 400 watt i erstatning for et defekt hk (etter eget ønske) fra shg.no for noen mnder sia. den krangla fra det øyeblikket jeg monterte den i filserveren min, til jeg ga opp.

den nekta å starte maskina, noe min gamle mist 350 watter klarte strøkent .

ringte thomas og jeg fikk ny tilsendt som funka greit....trodde jeg :ermm:

var på lan i romjula og da nekta filserveren å starte, eller, den starta, vifter og disker spinner opp, men ikke noe post lyd fra speaker og bnull respons på skjermen.

så jeg ga opp til dagen etterpå, da den plutselig bestemte seg for å boote (med alt kobla til som om ingenting hadde skjedd) etter en haug med timer uten strøm og diverse resetinger av bios og andre forsøk med diverse hw kobla fra.

så tidligere i kveld så monterte jeg inn en ny vifte, og da hadde jeg samme problem igjen. vifter og disker starter, men ikke noe pip fra speaker. så slengte jeg inn misten for å teste, og maskina booter uten problemer.

så jeg kobler tilbake til northqen, problemet var der enda. putter inn misten igjen, og alt funker :hmm:

det er denne psuen som krangler med meg: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309427&cks=PRL

(linker til komplett da shg sine linker ikke alltid funker 100%)

jeg kommer nok til å sende den tilbake, men om noen vet hva problemet kan være, så tar jeg gjerne imot råd og tips :)

for specs på filservern "archon" så se profilen min ;)

edit: glemte å si at maskina spontan reboota to ganger fra jeg kom hjem fra lanet og til i går. den har pleid å vært dønn stabil før.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hørt snakk om det jeg også. får ta å teste litt mer i morra, har en maskin til her som jeg kan prøve på, men den er så gammel at jeg tviler på at den kommer til å stresse northq'en(e)

det værste er egentlig å få godkjent erstatning på psu da den funker nå og da. hvis noe funker så tror jeg de stopper å teste veldig fort, og siden det er en sjanse for at min northq vil funke for shg sine folk så kan jeg risikere å ikke få godkjent returen

edit: testa med den andre "gamle" northqen nå, og akkurat samme problem der som med den nye. ergo kan vi vel konkludere med at det er psu om skaper problemene, da det er liten sjanse for samme feil på begge psuer. ser rett og slett ut som om psuene ikke klarer å levere nok strøm til maskina....

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...