FLarsen Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Har i det siste sett på en del støydempende headset, med det mener jeg den typen som tar to motsatte lydbølger og får dem til å gå opp i opp. Altså å fjerne støyen med en form for anti-lyd. Men hvis man tar en mic og en (billig) høyttaler og setter et slikt sett på hver side av kabinettet og evt. foran og bak. Og så bruker høytalerene til å sende ut anti-lyd basert på hva mikrofonene "hører", vil ikke da støyen fra kabinettet forsvinne? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Tråd 1 Tråd 2 Om samme emnet Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Takker Tror kanskje jeg skal satse på noe sånt, men det blir nok en stund til. Tenker på å sette på en form for valgfri delay, så jeg kan finpusse effekten realtime. Endret 11. januar 2006 av FLarsen Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Du vil ikke få dette til med høyttalere i selve kabinettet. Aktiv kansellering krever et ganske kontrollert miljø. Dette er relativt enkelt for headphones der kilden defineres som rett på utsiden, og man vet ganske nøyaktig hvor inngangen til øret er. Da er det enkelt å fasevende lyden 180 grader i forhold til kilden. En høyttaler og en støykilde vil fungere som en dipol hvis de er plassert på god avstand fra mottakeren (øret ditt). Du vil med andre ord oppleve steder der du får en reduksjon av støyen, mens andre steder får du en forsterkning av støyen. Med andre ord: Det er ikke noe å satse på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå