salah Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Sitter her og diskuterer og krangler med meg selv om jeg bør ta Java eller C++ som programmeringsspråk. Jeg kan allerede masse PHP og SQL, har vært borti Python, Java og C++. Jeg driver fortsatt med utvikling av PHP/SQL, men nå vil jeg lage ordinære applikasjoner (ikke webapplikasjoner). Så jeg tenkte på å "fortsette" med et språk jeg allerede kan basics av, og dette ble C++ og Java. Hvilken bør jeg ta? Jeg skal hovedsaklig programmere på Windows plattformen, men regner med litt Linux _etterhvert_ også. Takker for hjelp Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 all roads lead to rome? hvorenn dét er har du ingen formeninger om en av delene selv så er det i grunn det samme hvilken du velger .. hvis du har noen så kan du jo komme med dem og høre om det faktisk er så ille, eller er så bra som du tror; så tar du valgene selv etterpå men jeg ville gått for python om jeg var deg .. språket har fordelen av en tilsynelatende god "språkdel" + en god "biblioteksdel" .. og det virker som om det er lett (letterene enn i Java? men dette vet jeg ikke helt) å kommunisere med C-biblioteker fra python; noe som er en fordel om du egentlig kunne tenke deg «begge deler» http://www.pygtk.org/ .. så er du i gang med "ordinære applikasjoner" med en gang (under linken applications finner du ex. på en masse programmer skrevet v.h.a. dette python-biblioteket) Lenke til kommentar
unwill Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg har vært borti i både C++, Java og Python. C++ er vanskeligst, Java er relativ enkel, Python er enda enklere. Om du bare skal lage noe smått kan du bruke Python, men den er ganske ille dersom du lager noe stort og resultatet ikke er slik du ønsker. Du trenger ikke å kompilere den, og den askepterer en god del og dermed kan man sitte i timesvis for å finne en feil. Java er greit til både store og små programmer. Men den tar en del systemressurser, men bare til å lære å bruke er ganske grei. C++ vil kreve mest av deg, og er "bedre" enn java på mange måter. Så vil du lære ting fort kan du prøve Java eller Python. Hvis du kan Java vil ikke Python være noe problemer. Om du lærer deg C++ vil du nok greie å lære deg Java fort (den andre veien er verre). Lenke til kommentar
salah Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Takk for nyttige svar. Jeg ha utrolige intresser for programmering, som betyr at jeg lærer veldig fort. Så jeg har tenkt litt på å lage etterhvert store programmer, men det får, naturligvis, begynne med små programmer. dayslepr, PyGTK er for Linux? Fant ikke noe for Windows Mvh, pavlion Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 ja, både Windows og Linux; http://www.pygtk.org/downloads.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå