Gå til innhold

Skal kanskje kjøpe TV kort,hva med dette?

Knopfix

Anbefalte innlegg

De digitale tunere som det er snakk om her fungerer kun over-the-air, og ikke via det lagte kabelnettet der du bor.

Så du mener ikke at det er noen vits i å kjøpe 1300 med tanke på hvordan nett jeg får i fremtiden?Den digitale tuneren tar ikke i mot siganel fra digitale bakkenett som eventuelt kan komme ved feks at jeg flytter eller at parabolanlegget blir oppgradert.Har ikke så peiling på dette nei.

Har 1300 noen andre forskjeller fra 150 enn digital mottaker?

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Digital bakkenett er via luft. Anlegget i boliger er kablet. Dersom anlegget blir oppgradert til noe digitalt senere, vil du ha behov for et DVB-C kort, ikke DVB-T som HVR1300 støtter.

Digtale standarder:

DVB-T Luft

DVB-C Kabel

DVB-S Satellit

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Takk for all hjelp.

Det vil bli gankse begrenset bruk,litt TV titting mens jeg surfer og en sjelden gang et opptak.

Dette ble jo litt dyrere en det jeg først regnet med men det er greit at den er lett og plugge inn og ut og lett kan fraktes med.

Vil det at den ikke har innebygd MPEG-2 dekoder kreve mye av PC under vanlig TV titting eller gjelder det hovedsaklig under opptak?.Kommer nok for det meste til å myse litt på forskjellige kanaler mens jeg surfer,vil etterhvert få et eget TV i kjelleren.Har en rimelig oppdatert PC med AMD64 3500,1Gb PC3200 400MHz ram.

Orderen er ennå ikke sendt hvis det er noe å utsette på kjøpet

Lenke til kommentar

MPEG dekoder vil du ikke merke særlig forskjell til om du ikke skal drive med avansert bruk. Opptak vil gå greit med software MPEg om du ikke bruker pc for mye under opptak. Kommer også litt an på hvor bra pc du har.

Tror det er et greit kjøp det der. muligheten til å ta den med etc er jo et stort pluss.

Lenke til kommentar

Ja nå har jeg fått leketøyet i tillegg til at jeg kan se på TV :)

Jeg har vært plaget med dårlige bilder fra jeg flyttet inn her for 2 å siden på kabel anlegget har sendt inn en klage for lenge siden men ikke hørt noe.

Dårlig bilde gjelder hovedsaklig TV2 og NRK men det er også dårlig bildekvalitet på noen av de andre kanalene.Det rare er at bildekvaliteten varierer en del.

Har jeg noe å vinne på å sette en bedre skjermet\kvalitets kabel fra veggintak til TV og USB tuner eller bør jeg klage mer?Vet ikke hvordan jeg skal få fart på borettslaget.Kabel TV er med i den faste husleien.

Naboen hadde også dårlig bilde men fikk bedre i sommer da jeg satt inn en splitter hos meg fordi jeg la TV kabel ned til kjelleren.Aner ikke hvorfor det hjalp på bildet deres.

Det kan se ut til at bildet i stuen hos meg har blitt bedre etter at jeg fikk TV på PCn i kjelleren men bildet jeg får i kjelleren er det en del forstyrrelser på.

På NRK er det litt knitring til tider.

Noen som har en forklaring på dette?

Av den grunn kan jeg ennå ikke uttale meg som mye om bildekvaliteten på USB tuneren.Skal det gå ann å få opp TV guide for programmer som kommer på de forskjellige kanalene ved analog sending?

Når jeg trykker find program skjer det ingen ting og når jeg trykker program guide står det:please select and EPG provider.Ser ut som jeg må registrere meg for å få det funsksjonen eller er den kun til digital sendinger?

PowerCinergy 4 fulgte med,finned det noen andre programmer som jeg kan bruke i stedet for å få enda flere funksjoner gratis?

Lenke til kommentar

Husker når jeg leide en lelighet for noen år siden. Slet med dårlig kvalitet på enkelte kanaler i lange tider. Varierte litt.

Fikk også kabelfolk til å feilsøke uten at de fant noe... Men så en dag så snakket jeg tilfeldigvis med en som jeg kjente litt fra ungdomskolen, han var også litt kompis med sønnen i huset hvor jeg leide i kjellern. Siden han var inne oss meg på en kopp kaffe så komenterte han det dårlige bilde før han startet å nevne at det kanskje ver den "dårlige kryss koblingen" til naboen!! Etter litt oppklaring så tok jeg meg rett og slett inn til naboen og gutteromet. Joda, her fant jeg syndern.. Jeg røsket ut x koblingen og fixet skjøten, og sjekket bilde mitt, joda helt fint ble det!

Så pass opp for kabel tyver! :hm:

Lenke til kommentar

Naboen har fått egen parabol til TVn i kjelleren men har fortsatt det samme felles parabolanlegget i stuen(der bildet ble bedre etter at jeg satte inn splitter).

Men de har muligens en TV til på soverommet,så da kan det hende de har en krysset kabel fra soverom til stue og egen parabol i kjelleren.

Hvis man har to TVr så skal man ha en splitter for å ikke ødlegge bildekvaliteten,stemmer ikke det?

Tror jeg må pese borettslaget litt å få en montør til til å sjekke rekkehuset(ene).

Vi betaler jo tross alt en del i husleie med inkludert kabel TV.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte splitteren på EL giganten de driver jo med montasje av paraboler og slikt,regner med det er kvalitet.

Tror ikke parabolanlegget er helt nytt her akkurat,dessuten kan kanskje naboenes hjemmesnekkrede saker kanskje ødelegge for andre?

Må spørre om bildekvaliteten i stuen deres har forandret seg etter at jeg fikk USB tuneren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...