Blacki Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Godt mulig det MSI korte ikke er så aller gæli da! Kom da bra ut i den testen (dog litt gammel test uten at det skulle ha så mye å si..) Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg bestemte meg for å legge i litt mer penger og har bestilt dette som er et Pci-e kort som er hlet nytt. Tar en liten sjanse da jeg ikke fant særlig opplysninger om dette men etter å ha lest et par andre tester fra et annet Terratec kort som var bra tok jeg sjansen på å prøve dette nye. Mer informasjon finnes her Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Husk at det er et pci express kort og du må en ledig sokel av denne sort på HK. Men du har sikkert sett det. Måtte bare nevne det! Ellers så er det digitalt signal som skal til her. Fordel når det digitale bakenette kommer. Men leser også: Husk at dette er en DVB-T mottager for digitalt bakkenett som til nå ikke er bygd ut i Norge. Om du kan bruke det på digital parabol vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 De 3 hovedtypene er: DVB-T = digitalt bakkenett (t = terrestrial) DVB-C = digitalt kabelnett (c = cable) DVB-S = digitalt satelitt (s = satelitt) Etter hva jeg leste i tråden (link nedenfor) så vil dette kun funke på digitalt bakkenett. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...3&s=hardware.no Lenke til kommentar
joebush Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) hehe, nå har du valgt ut to forskjellige kort som kun er beregnet på digitale signaler. Du er nødt til å lese litt mer nøye i produktinformasjonen. I tillegg er du nødt til å sjekke om du har en ledig PCIe plass i maskinen om du tenkte å bruke dette kortet likevel. Endret 10. januar 2006 av joebush Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Huff Takk for opplysningen,fikk avbestilt i siste liten,hva skal jeg se etter når jeg bestiller til felles parabolanlegg?Har vanlig kabel TV uttak i veggen. Noen andre forslag til kort hos PCutstyr.no?Ser at de har en del lave prise,også på 50 pk 8*DVD+ Verbatim. Er første gang jeg handler der. Hven av Hauppauge kortene er best,vil betale maks 800-900 kr? Endret 10. januar 2006 av Knopfix Lenke til kommentar
joebush Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Skal du ha til parabol nå? Fikk ikke det inntrykket før. Da trenger et kort av typen DVB-S, f.eks http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117290&cks=SER Til dette kortet er det mulig å kjøpe en CAM-modul slik at man kan bruke smart-kort (abonnementskort) av samme type som man setter i satellitboksen for å dekryptere betalingskanaler. Men dersom dette "fellesparabolanlegget" er slik at signalene i veggen er konvertert til å være som standard kabel-tv frekvenser så trenger du et standard TV-kort (analogt), f.eks http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302811&cks=SER som har innebygd enkoder for enkelt opptak. Endret 10. januar 2006 av joebush Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Bor i borettslag med fellesparabolanlegg,trenger ikke noe dekoder i huset for å se på TV,men man kan eventulet leie en boks hvis man vil ha flere kanaler enn det som er i grunnpakken. Det første kortet du linket til hadde en litt drøy pris. Endret 10. januar 2006 av Knopfix Lenke til kommentar
joebush Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Bor i borettslag med fellesparabolanlegg,trenger ikke noe dekoder i huset for å se på TV,men man kan eventulet leie en boks hvis man vil ha flere kanaler enn det som er i grunnpakken.Det kortet du linket til hadde en litt drøy pris. 5415795[/snapback] Ok, da er det lurt å nevne noe om parabol da til og med du ikke behøver å vite hvordan signalene kommer inn. Fortsatt fra forrige post: Ellers dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117279&cks=SER dersom det ikke er interessant med innebygd MPEG2 enkoding på kortet. Endret 10. januar 2006 av joebush Lenke til kommentar
joebush Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) For å ha det sagt, så er det flere fordeler med å bruke kort med MPEG2-enkoder. Opptak bruker minmalt med CPU-ressurser slik at PC'en kan brukes videre uten å ødelegge for opptaket. Kvaliteten i opptaket som er stilt inn er sikret, og man slipper hakking og 'hull' i bilde/lyd. Streamer man live-tv på lokalt nettverk, slipper man å måte enkode dette i realtime mens det streames til andre maskiner. Kortet jeg selv bestilte har MPEG2-enkoder, og har også støtte for DVB-T slik at jeg kan se det når de begynner å komme. Da slipper jeg å banne over dårlige opptak og streaming, og kan leke med DVB-T. Endret 10. januar 2006 av joebush Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Pcutstyr tar seg godt betalt på frakta. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) For å ha det sagt, så er det flere fordeler med å bruke kort med MPEG2-enkoder. Opptak bruker minmalt med CPU-ressurser slik at PC'en kan brukes videre uten å ødelegge for opptaket. Kvaliteten i opptaket som er stilt inn er sikret, og man slipper hakking og 'hull' i bilde/lyd. Streamer man live-tv på lokalt nettverk, slipper man å måte enkode dette i realtime mens det streames til andre maskiner. Kortet jeg selv bestilte har MPEG2-enkoder, og har også støtte for DVB-T slik at jeg kan se det når de begynner å komme. Da slipper jeg å banne over dårlige opptak og streaming, og kan leke med DVB-T. Så da er dette et bra alternativ,denne har vel ikke to tunere slik at jeg kan ta opp og se på en annen kanal samtidig?Har den en pause funksjon som gjør at jeg kan sette den på pause under en live TV sending hvis jeg blir borte fra sendingen en liten stund og fortsette å se fra der jeg var? det er vel analog sending jeg skal se etter på kortet jeg skal ha? Pcutstyr tar seg godt betalt på frakta. Blir det ikke billigere ved bruk av Mastercard heller,hos Komplett og Netshop sparer man 40 kr ved frakt hvis man bruker Mastercard? Endret 10. januar 2006 av Knopfix Lenke til kommentar
joebush Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Det kortet holder i massevis. Å pause live tv er styrt av programvare, men det er greit å ha enkoder på kortet mens man gjør det for å spare på CPU-ressurser. Frakten blir ikke billigere ved bruk av kredittkort. Det er oppkravet man ellers betaler til Posten som ikke blir med. Forskjellige butikker tar forkjellige priser for frakt. PCUtstyr er noe dyrere enn de andre har jeg merket. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 har selv det korte, pvr 150 bra kort, ikke den allerbeste programvare som følger med, grei nok. Skal du ha et kort til ta opp med/pause, så er dette blandt de rimligeste og beste. Er det ikke så viktig med opptak så klarer du deg fint med et rimlig kort til 400-500 fra feks. TerraTec. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Hva er forskjellen på Happauge 150 og 1100 modellen,er det at 1100 modellen også har støtte for digitale sendinger?Ser at det ikke er så stor prisforskjell! Lenke til kommentar
joebush Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Hva er forskjellen på Happauge 150 og 1100 modellen,er det at 1100 modellen også har støtte for digitale sendinger?Ser at det ikke er så stor prisforskjell! 5417169[/snapback] HVR1100 har heller ikke enkoder. Vil du ha mulighet til å se DVB-T sendinger OG ha MPEG2-enkoder må til opp til HVR1300. Men det koster en del mer. Endret 10. januar 2006 av joebush Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Happauge 150 har vel MPEG2-enkoder ?? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Er det lurt å kjøpe et med støtte for analog og digital med tanke på fremtiden,tror ikke det gamle rustne parabolanlegget her vil bli oppgradert med det første. For å få det må jeg vel i tilfelle kjøpre Hauppage 1300? Har Hauppauge versjonene 150,1100 og 1300 to tunere slik at jeg kan ta opp og se et annet programm samtidig? Lenke til kommentar
joebush Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Happauge 150 har vel MPEG2-enkoder ?? 5417795[/snapback] Ja, det kortet har det. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Er det lurt å kjøpe et med støtte for analog og digital med tanke på fremtiden,tror ikke det gamle rustne parabolanlegget her vil bli oppgradert med det første.For å få det må jeg vel i tilfelle kjøpre Hauppage 1300? Har Hauppauge versjonene 150,1100 og 1300 to tunere slik at jeg kan ta opp og se et annet programm samtidig? 5417882[/snapback] De digitale tunere som det er snakk om her fungerer kun over-the-air, og ikke via det lagte kabelnettet der du bor. Det eneste Hauppauge kortet som har to tunere er PVR500, men de jobber med hybridkort som har dual tunere. Uansett så ser det ut som om du bør satse på PVR150, da du ikke i det hele tatt har behov for digitalmottager. Evt. PVR500 dersom du virkelig har lyst på et kort med to tunere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå