Knopfix Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Hei Tenkte på å kanskje invistere penger på et billig TV kort fra Komplett for å kunne ha muligheten til å se litt på TV i kjelleren når jeg sitter med PCn og får å sende unga ned dit når jeg vil ha TVn i stua for meg selv. Dessuten vil jeg ha muligheten til å ta opp Tv programmer. Er dette kortet noe å satse på? Er helt blank når det gjelder slike kort,hva burde jeg tenke på hvis jeg kjøper ett? Sendingen jeg skal ta imot går igjennom et felles parabol anlegg,har uttak i kjellerveggen som jeg skal strekke kabel ifra opp til TV kortet. Endret 9. januar 2006 av Knopfix Lenke til kommentar
joebush Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Opptak av TV-programmer er ressurskrevende med brukbare kvalitetsinnstillinger. Et kort med innebygd MPEG2-enkoder er i så fall noe å vurdere. Jeg har alltid likt Hauppauge sine produkter. De har PVR150, og PVR500 dersom du vil ha et kort med to tunere (ta opp på en kanal mens du ser på en annen) Det har begynt å komme hybride kort nå som kan ta inn analoge(luft eller kabel) OG digitale(kun over luft) kanaler. Hauppauge HVR1300 er et eksempel på dette som har innebygd MPEG2-enkoder. Endret 9. januar 2006 av joebush Lenke til kommentar
Etherial-Fusion Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hardware.no har testa ein del kort for ikkje so lenge sia: Link Veit ikkje om Komplett fører desse korta, men kanskje testen kan peike deg i rett retning til eit kort Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Takker for svarene. Jeg hadde håpet på å ikke overskride 500 kr,trenger nok ikke to tunere til mitt bruk.Det viktigste er bildekvaliteten og opptaksmulighetene,Syntes det var vanskelig å finne opplysninger om MSI kortet jeg linket til. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Leadtek PVR2000 er et solid produkt. Noe av de bedre tv-tuner der ute. Er så fornøyd med dette produktet. Tar opp i nesten dvd kvalitet, men slike opptak tar plass. Hvis du setter pris på bildekvalitet og opptaksmuligheter bør du legge i noen ekstra hundre lapper. Det vil du ikke angre på. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Vel saken er den at jeg egentlig bare skulle bestille noen DVD plater så fikk jeg plutselig lyst på et TV kort som jeg egentlig ikke har råd til. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Sånt skjer ofte med meg også Mye rart kan virke så interessant når man surfer etter noe på nettet, og plutselig sitter man der med noe man egentlig ikke har råd til, hehe. Men når det gjelder tv-kort så bør du legge i litt penger. Du vil merke forskjell på kvalitet og "nesten" kvalitet. Edit: Tvkortet har også lav ressursforbruk. Ligger hele tiden på 2-5 % hos meg når jeg ser på tv, men da er cpu'en min ganske kraftig iforhold til de fleste. Endret 10. januar 2006 av samye83 Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Da må jeg nok seriøst vurdere og droppe det eller bare kjøpe et billig et for å ha et desverre,håpet noen kunne tipse om et billig brukbart. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Det finnes litt billigere og brukbare tvkort også. Søk deg litt rundt og les tester på nettet. Men for meg er det nesten bortkastet penger hvis man kjøper et billig produkt som er av dårlig kvalitet. Men det for du bestemme selv Dinside.no har gode tester av mange mange tvkort. Du burde ta en titt der. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Da må jeg nok seriøst vurdere og droppe det eller bare kjøpe et billig et for å ha et desverre,håpet noen kunne tipse om et billig brukbart. 5413263[/snapback] Dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306371&cks=SER Det er det beste du får til den prisen ... enten det eller NVTV (jeg ville holdt meg unna Hauppage hvis du ikke liker endeløs fikling med drivere og andre småsnacksne "hacke" programme) Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Vil anbefalle terratec sine billig kort. hadde et slikt i mange år. Supert å se tv på og kjapp kanalskifte med programveren som terratec bruker. Går også rimlig greit å ta opp med. Selv så tok jeg opp en nyhter og slikt som jeg ikke forlangte 110% topp kvalitet. Men helt ok om du har en brukbar pc og ikke bruker den når opptak gjøres. Har nå Hau.Pvr150 Kjempekort, men har i grunn merket lite forskjell, bortsett fra ved opptak så er det en del bedre. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg tror kanskje det kortet der koster litt for mye for trådstarter. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Fant denne demovaren fra Komplett,noe å satse på? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Har faktisk ingen kjenskap til det tvkortet, men det er en usb versjon. Også koster den bare 200 kr mindre enn pvr2000 kortet. HVis du er villig til å betale 600+, så kan du kjøpe det sapphire tvkortet. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Fant denne demovaren fra Komplett,noe å satse på? 5413324[/snapback] Det kortet er til kun digital TV over luft (DVB-T) Beste råd jeg kan ellers gi siden du vil spare penger er å kjøpe et billig kort, f.eks http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315979&cks=SER Angrer du, så kan du alltid benytte deg av angreretten, men det vil jo koste deg enveis frakt. Endret 10. januar 2006 av joebush Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Ingen som har erfaring med MSI? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312218&cks=PRL Lenke til kommentar
joebush Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Ingen som har erfaring med MSI?http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312218&cks=PRL 5413341[/snapback] Det skal visst være et greit kort har jeg hørt. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg har forøvrig akkurat bestilt meg en Hauppauge HVR-1300. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Har leste svært negativt fra noen om MSI og omvendt fra andre... Sjekk prisguisen og les de erfaringene som er skrevet der. Som sagt, jeg holder en knapp på Terratec i den prisklasse eller Hauppauge om du er villig til å gå opp et par tre hudrelapper.. Pinnacle har jeg personligt hatt mye trøbbel med, har hatt 3 stk av dem! MSi er jeg også litt i tvil til. Hauppaguge og TerraTec er gamle travere gjennom mange år i tvkort grenen. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Grattis med nytt TV kort. Her er en test av det siste MSI kortet jeg linket til,ikke så værst men det som er skremmende er at testen er fra 2002,kanskje ikke så mye som har skjedd på det område? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå