Gå til innhold

GPU blokk med 1/2" slangenippler, hvor?

Anbefalte innlegg

Jeg har et komplett 1/2" ID oppsett i pc'n og det eneste jeg mangler nå er en gpu blokk som man får med 1/2"ID tilkobling..Noen som vet hvor jeg kan finne det?

Har et Gainward Geforce 7800GT skjermkort...

Jeg liker nemelig ikke overganger fra 1/2"ID til 3/8"ID, syns personlig det blir rotete og ikke bruke en slange dimensjon over hele...

** Noen som har et eller fler forslag til hvordan jeg kan kjøle mine 2 harddisker og samt gjøre det så lydløse som mulig? bør helst ikke koste en formue...

BTW: er det noen som vet om man kan fjerne det lille påbygget i toppen på cm stacker, tenker da på fronten oppe på kabinettet...

Takker for all hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
** Noen som har et eller fler forslag til hvordan jeg kan kjøle mine 2 harddisker og samt gjøre det så lydløse som mulig? bør helst ikke koste en formue...

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC25120&mcat=14s279

Det er et forslag som passer i CM Stacker. Har tenkt på det selv, men ikke penger akkurat nå...

BTW: er det noen som vet om man kan fjerne det lille påbygget i toppen på cm stacker, tenker da på fronten oppe på kabinettet...

Ja dette er fullt mulig, men vil nok ikke se bra ut!. Grunnen er den "tappen" som stikker ned, dekker hullet mellom topplokket og fronten, som da vil bli åpen når du skruer av toppen. Burde hatt "samme" løsningen som den svarte som sitter i bunnen.

Nå vil det også bli 3 eller 4 skruehull som synes osv. Det vil ikke bli pent uten at du erstatter det med "noe". Har bare ikke funnet ut helt hva den kan erstattes med. Plexi? tror ikke det, da selve overgangen som blir dekket, ikke er spesielt pen.

Men hvis du får dette til, vennligst si i fra hvordan og send et bilde! :D

Lenke til kommentar

Tenkte kanksje jeg skulle modde inn radiator i toppen av kabinettet se, defor vil jeg fjerne den påbygde saken....Men tviler på at man får dempet støyen med den harddisk kjøleren du linka til...

Ingen som vet om det finnes noen gpu blokker med 1/2"ID nippler?

Lenke til kommentar

Jada Mogge_, jeg kan godt forstå det. Og når du først har 1/2", så er det ingen vits i å bytte til noe mindre, for byttinga´s skyld!

Det må i så fall være for å minske den plassen såpass grove slanger tar da, i den grad akkurat det er noen vits.

Grunnen til at jeg reagerte litt, var en "evig" fokus og tro på at 1/2" gir så mye bedre resultat.

Sjøl kjører jeg 3/8" slanger ja, først og fremst fordi radiator- og pumpenipler er såpass grove at de betinger det.

Som du muligens vet, har jeg laget en testbenk for pumper, som først og fremst skal ta seg av målinger mtp flow kontra mottrykk.

Benken kan imidlertid også benyttes til måling av faktisk flow gjennom et hvilket som helst komplett "normalt" kjølesystem, dvs med flow opptil 1600 ltr/t om ønskelig, eller for den saks skyld flowtest / mottrykksmålinger av vannblokker av forskjellige slag.

Det er svært få, om overhodet noen vanlige systemer, som kan oppvise en flow på mer enn 300 til 500ltr/t, og dermed burde jo benken ha mer enn god nok kapasitet.

Det som også kan bli svært interessant, er at jeg vha benken også kan regulere ned flow i systemet, og dermed få frem en tallfestet konsekvens som følge av redusert flow.

Egentlig burde jeg ha rigget opp for en slik test forlengst, og nettopp av den grunn kommer jeg nok til å gjøre det relativt snart. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...